به گزارش کارنا، نمونه آزمونی استتار شده از بیام و iX۴ در حال تست دیده شده است. قرار است این شاسی بلند کوپه جدید جایگزینی برای X۴ موتور احتراقی باشد. iX۴ در مقایسه با مدلی که جانشین آن میشود، دارای دماغهای مشابه، خط سقف شیب داری که فضای کم تری را برای سرنشینان عقب ایجاد میکند و فضای کلی کمتر در صندوق عقب خواهد بود؛ بنابراین به نظر میرسد این خودرو طرفداران عملکرد را هدف قرار داده است که نگرانی از کاهش ویژگیهای کاربردی ندارند. این خودرو همچنین به گلگیرهای مربعی شکل و تایرهایی در سطح خودروهای برقی مجهز میشود. در بدنه این خودرو دستگیرههای در هم تراز بدنه نیز به چشم میخورد.

پس از iX۳، بیام و iX۴ دومین مدل در خط تولید Neue-Klasse این برند خواهد بود؛ بنابراین مواد داخلی، قطعات و فناوری این مدل نیز در iX۴ ارائه خواهند شد. گمان میرود تنها عناصر متمایز در این مدل برخی عناصر طراحی بدنه، خط سقف شیب دار و رنگهای متفاوت باشد. به هر حال، طراحی کلی این خودرو صراحتا علاقمندان و طرفداران را هدف قرار داده، نه کسانی که دنبال کاربردی بودن هستند. این خودرو جایگاهی ممتاز برای خود ایجاد خواهد کرد.

احتمالا بیام و iX۴ همتای فنی iX۳ خواهد بود؛ بنابراین یک ساختار دو موتوره که تیون شده تا قدرت ۳۴۵ کیلووات و گشتاور ۶۴۵ نیوتون متر تولید کند به همراه بسته باتری با طیف حرکتی ۶۴۴ کیلومتر، برای این خودرو محتمل است. شتاب صفر تا صد این خودرو میتواند ۴.۹ ثانیه و بیشینه سرعت آن ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت باشد. ساختار ۸۰۰ ولتی در این خودرو نیز از شارژ سریع تا ۴۰۰ کیلووات پشتیبانی میکند که کمک میکند تا در عرض ۲۱ دقیقه شارژ خودرو از ۱۰ به ۸۰ درصد برسد. اگرچه به نظر میرسد iX۴ تمام برقی در مراحل ابتدایی تست باشد، اما احتمال میرود اواسط سال ۲۰۲۶ شاهد رونمایی آن باشیم.

ارسال نظر