به گزارش کارنا، فرهاد بهنیا، سخنگوی انجمن سازندگان قطعات و مجموعههای خودرو عنوان کرد: خوشبختانه جلساتی که با وزیر صمت و رییس هیات عامل ایدرو پیرامون مشکلات صنعت قطعه سازی داشتیم منجر به اصلاحاتی شده، اما کافی نیست.
وی در ادامه تصریح کرد: افزایش ٣٠ درصدی قیمت کارخانهای خودرو قاعدتا انتظار جامعه و مردم را در راستای رشد تیراژ تولید و افزایش کیفیت محصولات بالا خواهد برد و چنانچه این افزایش قیمت به درستی مدیریت نشود نارضایتی عمومی در جامعه را به دنبال خواهد داشت.
سخنگوی انجمن سازندگان قطعات و مجموعههای خودرو ادامه داد: افزایش ۳۰ درصدی قیمت مواد اولیه تولید قطعات، رشد ۳۰ درصدی قیمت خودرو را خنثی کرده و کمکی به صنعت خودرو و قطعه سازی نکرده است.
بهنیا اضافه کرد: این موضوع را در جلسهای که با دکتر مقیمی، رئیس هیات عامل ایدرو داشتیم نیز مطرح کردیم که افزایش ۳۰ درصدی قیمت خودرو، انتظارات مردم را در بحث رشد تولید و ارتقای کیفیت افزایش داده و این مهم جز با رفع بخشی از مشکلات صنعت قطهسازی به عنوان ۷۵ درصد شریک صنعت خودروسازی کشور ممکن نخواهد شد.
وی در ادامه به توافقات جدید این انجمن با شرکتهای ساپکو و سازه گستر در راستای بهبود کیفیت خودروهای داخلی اشاره کرد و گفت: معمولا رویه بهبود کیفیت قطعات در دنیا به این شکل است که وقتی قطعهای دارای مشکل باشد، موضوع به قطعه ساز اعلام تا نسبت به اصلاح آن اقدام شود، اما در ایران تاکنون به این موضوع توجه چندانی نشده و در نهایت تنها قطعه ساز جریمه شده که در این راستا مقرر شد رسیدگی به مشکلات کیفی و بررسی قطعات به روش مهندسی صورت گیرد.
سخنگوی انجمن سازندگان قطعات و مجموعههای خودرو با اشاره به اینکه عدم کنترل گری در حوزه واردات منجر به ورود قطعات بی کیفیت به کشور شده است، عنوان کرد: با جلسات برگزار شده و پیگیریها صورت گرفته مقرر شد روش دستورالعمل دریافت قطعات تغییر و کیفیت قطعات به شکل مهندسی پیگیری شود. ضمن اینکه رییس سازمان ایدرو در این جلسه قول دادند که ۸ همت به دو خودروساز بزرگ طی یک تا دو هفته در راستای پرداخت مطالبات قطعه سازان تخصیص داده خواهد شد.
ارسال نظر