به گزارش کارنا، مزدا در نمایشگاه خودروی توکیوی سال گذشته وقتی نسخهای اصلی از میاتا زیر بنر مزدا اسپریت ریسینگ به نمایش درآمد از چشم اندازی برای یک نسخه قدرتمندتر از MX-۵ خبر داد. اکنون نسخهای تولیدی از این خودرو به عنوان یک نسخه مخصوص با تولید محدود برای بازار بومی ژاپن رونمایی شده است. این کانورتیبل اسپرت که مبتنی بر نسخه سقف نرم آن است از مجموعهای از به روز رسانیها در کابین و بدنه و هم چنین زیر کاپوت بهره میبرد.
موتور ۲.۰ لیتری دمش طبیعی این خودرو سرانجام افزایش قدرت خواهد داشت. این دومین افزایش قدرت برای این موتور چهار سیلندر است. زمانی که نسل ND این موتور در سال ۲۰۱۵ معرفی شد در ابتدا قدرت ۱۵۵ اسب بخاری داشت. حدود سه سال بعد، نسخه اسکای اکتیو G آن موفق شد قدرت ۱۸۱ اسب بخار تولید کند. اکنون به روز رسانیهای مازاد کمک کرده اند تا مهندسان مزدا بتوانند قدرت کلی ۱۹۷ اسب بخار را از این موتور به دست آورند.
بی شک ۱۶ اسب بخار قدرت بیش تر، تفاوت زیادی ایجاد نمیکند، اما مزدا معتقد است برای چنین خودروی سبکی، این افزایش قدرت میتواند تفاوت محسوسی ایجاد کند. این کانورتیبل که نام کامل آن مزدا اسپریت ریسینگ رودستر ۱۲R است از تغییراتی در هواکش، اگزوز، سرسیلندر، پیستونها و میل لنگها بهره میبرد تا بیشینه سرعت بیش تری داشته باشد.
در حالی که هنوز تصاویر کاملی از این خودرو منتشر نشده، میدانیم که این مدل با بسته ارتقایی بدنه ایرودینامیک و رنگ بدنه خاکستری Aero ارائه خواهد شد. این رودستر از رینگهای آلیاژی سبک Rays TE۳۷ با تایرهای Yokohama Advan AD۰۹ و ترمزهای جلوی برمبو بهره میبرد. هم چنین اگزوز Fujitsubo، یک اسپویلر عقب و دمپرهای Bilstein با قابلیت تنظیم ارتفاع و صندلیهای ریکارو از دیگر ویژگیهای این خودرو هستند.
مزدا از چرم آلکانترا برای پوشش فرمان، ترمز دستی، کنسول وسط و اهرم دنده گیربکس دستی شش سرعته این خودرو استفاده کرده است. این نسخه مخصوص هم چنین به لطف نشان ۱۲R در قسمت پشت و یک پلاک با شماره گذاری مخصوص روی موتور، متمایز میشود.
تنها ۲۰۰ دستگاه از این خودرو تولید خواهد شد که با قیمت ۷ میلیون ین تقریبا معادل ۴۴،۳۰۰ دلار به فروش خواهد رسید. پیش فروش این خودرو از فصل پاییز در ژاپن آغاز خواهد شد. اگر تقاضا برای این خودرو بیشتر از میزان تولید آن باشد، مزدا به واسطه قرعه کشی خریداران ۲۰۰ دستگاه این خودرو را مشخص خواهد کرد.
ارسال نظر