اسمارت تصمیم دارد در واکنش به افزایش نگرانیها در مورد فروش در برخی بازارهای جهانی، شاسی بلند جدید اسمارت #۵ را علاوه بر نسخههای تمام برقی که قبلا معرفی شده بود، با یک نیرومحرکه هیبریدی شارژی نیز ارائه کند.
این اقدام که پس از درز تصاویری از یک نمونه اولیه در رسانههای اجتماعی، توسط مقامات اسمارت در چین تایید شده، گامی بزرگ در راستای تغییر در این برند متعلق به مرسدس بنز و جیلی محسوب میشود که قبلا متعهد به فروش اختصاصی نسل جدید مدلهای اسمارت با نیرومحرکه برقی بوده است.
یکی از سخن گویان اسمارت در اروپا در رابطه با این اقدام اظهار داشت: "حمل و نقل فردی با موتورهای احتراقی و به ویژه نیرومحرکههای هیبریدی یک فناوری سنتی نسبت به نیرومحرکههای تمام برقی محسوب میشود. مهم است که به تقاضای متنوع فزاینده و خواستههای مشتریان پاسخ دهیم. در حال حاضر اسمارت نمیتواند هیچ راه کار فناوری را برای آینده حذف کند. "
تصمیم مبنی بر ارائه بزرگترین مدل اسمارت تا کنون با نیرومحرکهای هیبریدی شارژی نیز احتمالا پاسخی به تغییر دینامیک فروش در بزرگترین بازار اسمارت یعنی چین است که در آن اخیرا مدلهای هیبریدی شارژی و range-extender فروش بالایی داشته اند.
هنوز جزئیات فنی نسخه هیبریدی شارژی #۵ مشخص نیست، اما گمان میرود نسخهای از سیستم Thor برای آن تعبیه شود که اکنون در دیگر مدلهای جیلی همچون گلکسی ۷ EM-i به کار میرود.
این سیستم دارای ترکیبی از موتور توربوشارژ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر بنزینی و گیربکس E-DHT با قدرت ۱۱۰ اسب بخار و یک موتور برقی با قدرت ۲۱۵ اسب بخار است.
در گلکسی ۷ EM-i سیستم Thor با گزینههای باتری ۸.۵ یا ۱۹.۱ کیلووات ساعت و طیفهای حرکتی ۵۴ و ۱۲۰ کیلومتر ارائه میشود.
ارسال نظر