۱۷ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۰
اختصاصی
منافع مصرف کننده جایگاهی در صنعت خودرو ندارد
عضو کمیسیون امور داخلی و شورا‌های مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مشتری که با پرداخت وجه کامل، یک سال در انتظار تحویل خودرو بوده است، نه تنها خودرو را در موعد مقرر دریافت نکرده بلکه هنگام تحویل با خودروی بی کیفیت مواجه شده است.
کد خبر: ۱۱۲۱۶

به گزارش کارنا، عضو کمیسیون امور داخلی و شورا‌های مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مشتری که با پرداخت وجه کامل، یک سال در انتظار تحویل خودرو بوده است، نه تنها خودرو را در موعد مقرر دریافت نکرده بلکه هنگام تحویل با خودروی بی کیفیت مواجه شده است.

رستگار یوسفی با بیان اینکه باید زمینه ورود خودرو‌های خارجی باکیفیت و تکنولوژی روز خودروسازی به کشور را فراهم کنیم، عنوان کرد: با واردات خودرو‌های باکیفیت خارجی، خودروسازان داخلی نیز مجبور به رعایت استاندارد‌های جهانی و ارتقای کیفیت محصولات خود خواهند شد.

وی در گفتگو با خبرنگار کارنا تصریح کرد: وقتی جلوی واردات خودرو را می‌گیریم و اجازه حق انتخاب به مصرف کننده نمی‌دهیم، نتیجه آن تولید و عرضه خودرو‌های بی کیفیت به بازار است.

نماینده مردم جوانرود و پاوه در مجلس شورای اسلامی خصوصی سازی را از دیگر راهکار‌های ارتقای کیفیت محصولات در صنعت خودرو برشمرد و تاکید کرد: خصوصی سازی به نفع صنعت خودرو است و باید اجازه داد خریداران دارای اهلیت در شرایطی برابر برای خرید سهام دولتی دو خودروساز بزرگ با یکدیگر رقابت کنند.

یوسفی با بیان اینکه مردم نیز از منافع واگذاری سهام دولتی خودروسازان در یک فضای رقابتی منتفع خواهند شد، افزود: متاسفانه تنها مقوله‌ای که جایگاهی در صنعت خودروسازی کشور ندارد، منافع مصرف کننده و مشتریان است؛ مشتری که با پرداخت وجه کامل، یک سال در انتظار تحویل خودرو بوده، اما نه تنها آن را در موعد مقرر دریافت نکرده بلکه هنگام تحویل با خودروی بی کیفیت مواجه شده است.

عضو کمیسیون امور داخلی و شورا‌های مجلس شورای اسلامی در پایان یادآور شد: قطعا با واردات گسترده خودرو و خصوصی سازی صنعت خودرو در فضای رقابتی در بازه زمانی مشخصی، شاهد بهبود کیفیت خودرو‌های داخلی و عرضه خودرو‌های کیفی به بازار خواهیم بود.

 

ارسال نظر