۱۱ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۷
اختصاصی
آیا این سدان نیسان را نجات می‌دهد؟
عکاسان مخفی به تازگی تصاویری را از تست مدلی در دفتر مرکزی نیسان در میشیگان منتشر کرده اند که انتظار نمی‌رفت ساخته شود. این خودرو یک سدان بزرگ با پوشش استتاری است.
کد خبر: ۱۱۸۵۸

به گزارش کارنا، عکاسان مخفی به تازگی تصاویری را از تست مدلی در دفتر مرکزی نیسان در میشیگان منتشر کرده اند که انتظار نمی‌رفت ساخته شود. این خودرو یک سدان بزرگ با پوشش استتاری است.

انتشار این تصاویر جالب است چرا که آخرین بار تصور می‌شد تولید آلتیما پس از سال جاری متوقف شود. اگرچه این اخبار غیررسمی بود و از زمان انتشار این شایعات، دنیای خودرو تغییراتی داشته است. نیسان اخباری رسمی در این مورد منتشر نکرده، اما مشخص است که برنامه‌هایی وجود دارد چرا که این مدل استتار شده نیسان برای سنترا بودن کمی بزرگ است و ماکسیما نیز به طور رسمی متوقف شده است.

به گفته عکاسان مخفی، این خودرو در کنار یک مدل از آلتیمای کنونی تست می‌شده و شواهد بیش تری مبنی بر آن ارائه می‌دهد که در واقع نسل بعدی آلتیما تست می‌شود. در نیم رخ این خودرو نیز شباهت‌هایی با آلتیما وجود دارد که شامل منحنی روی گلگیر‌های جلو و خط کمری است که به صندوق عقبی کوچک می‌رسد. پوشش استتاری روی ستون C این خودرو مشخص است، اما با کمی دقت می‌توان بریدگی را در قسمت زیرین شیشه آن دید که یکی دیگر از ویژگی‌های آلتیما است.

آیا این سدان نیسان را نجات می‌دهد؟

اما از طرف دیگر صحبت‌هایی در مورد نسل بعدی سنترا مطرح است. در این صورت، نیسان خودروی کامپکت خود را به سبکی بسار متفاوت ارائه خواهد کرد. مشخص است که این خودرو علاوه بر بزرگ‌تر شدن دارای عناصر طراحی از کراس اوور مورانو جدید مخصوص در قسمت جلو خواهد بود. چراغ‌های جلوی این خودرو بسیار کوچک‌تر از سنترا و البته آلتیما به نظر می‌رسند و گمان می‌رود به واسطه نواری باریک در عرض دماغه به یک دیگر متصل شده اند.

یک ویژگی دیگر شبیه به مورانو در این خودرو دیده می‌شود که جلوپنجره‌ای کوچک‌تر در زیر این نوار تعبیه شده است. به نظر می‌رسد این جلوپنجره طرح V را حفظ کرده است، اما کاملا جلوپنجره V-Motion نیست که قبلا معرفی شده بود. به نظر می‌رسد نیسان در حال دور شدن از این طراحی است.

آیا این سدان نیسان را نجات می‌دهد؟

مشخص است که این خودرو سدان برقی جدیدی نیست که نیسان روی آن کار می‌کند. یک سیستم اگزوز به طور واضحی در پشت این خودرو دیده می‌شود که تایید می‌کند یک موتور احتراقی زیر کاپوت آن قرار دارد. اما آیا این خودرو هیبریدی است و یا نسخه‌ای از موتور ۲.۵ لیتری دمش طبیعی چهار سیلندر را دارد؟ باید صبر کنیم تا جواب این سوال‌ها را بیابیم.

با کمی تفکر می‌توان گفت در مورد این خودرو تئوری آلتیما درست است. این سدان متوسط در سال ۲۰۲۴ دومین مدل پرفروش نیسان بود. آلتیما و راگ تنها مدل‌ها در خط تولید نیسان بودند که به فروش ۱۰۰ هزار دستگاهی رسیدند. با توجه به موقعیت مالی کنونی نیسان، راه دیگری به جز عرضه نسل جدید آلتیما وجود ندارد؛ و اگر این کار به درستی انجام شود می‌تواند برای نیسان نجات بخش باشد.

آیا این سدان نیسان را نجات می‌دهد؟

ارسال نظر