
به گزارش کارنا، عضو هیئت علمی دانشگاه علم وصنعت گفت: قیمتگذاری در صنعت خودروسازی با الگوی جهانی این صنعت همخوانی ندارد، چراکه شرکتهای بزرگ دنیا با ادغام و تولید انبوه، هزینهها را کاهش دادهاند.
طالبی، عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت، در تحلیل قیمتگذاری ناعادلانه خودرو در ایران گفت: قیمتگذاری در صنعت خودروسازی با الگوی جهانی این صنعت همخوانی ندارد، چراکه شرکتهای بزرگ دنیا با ادغام و تولید انبوه، هزینهها را کاهش دادهاند تا قیمت و کیفیت رقابتی ارائه دهند.
وی با اشاره به تفاوتهای بازار خودرو در ایران و جهان افزود: در بازارهای آزاد، خریدار بر اساس کیفیت و قیمت مناسب تصمیمگیری میکند، اما در ایران به دلیل نبود رقابت واقعی، خودروسازان انگیزهای برای بهبود کیفیت و کاهش قیمت ندارند.
وی افزود: تیراژ پایین تولید در ایران (حدود ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه در سال توسط تمامی خودروسازان) باعث افزایش قیمت تمامشده و کاهش کیفیت میشود، درحالی که تولید انبوه در جهان این مشکل را حل کرده است. خودروسازان جهان با افزایش تولید، قیمت را کاهش میدهند که باید در ایران نیز اینگونه باشد.
منبع: تحلیل بازار
ارسال نظر