۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰
اختصاصی
فورد از توقف تولید خودروهای کوچک خود پشیمان شد
فورد تولید خودروهای کوچک خود را متوقف کرد ولی اکنون به این نتیجه رسیده است که خودروهای الکتریکی کوچک و سودآور ضروری هستند.
کد خبر: ۱۴۵۰

به گزارش کارنا٬ اگر شما علاقمند به داشتن یک مدل فورد کوچک مثل فوکوس یا فیستا یا فیوژن هستید متأسفانه اکنون سال هاست که دیگر شانس داشتن آن را ندارید. در سال ۲۰۱۸، زمانی که بنزین بسیار ارزان و نرخ‌های بهره پایین بود و هیچ خودروساز چینی با فناوری پیشرفته در مکزیک کار نمی‌کرد ٬ فورد تصمیم استراتژیک خاصی برای به حداکثر رساندن سود گرفت.

جیم هکت، مدیرعامل وقت فورد، تصمیم گرفت تولید همه مدلهای فورد به‌جز موستانگ و فورد فوکوس اکتیو که بعداً لغو شد را در آمریکای شمالی متوقف کند.

دور شدن فورد از تولید خودرو‌ها برای تمرکز بر تولید کامیون‌ها و شاسی‌بلند‌ها توسط برخی منتقدان تصمیمی کوته‌بینانه بود.

اکنون، پس از سال‌ها سود فراوان از تولید کامیون‌های گازسوز، شرکت‌های خودروسازی آمریکایی با میدان جنگ بسیار متفاوتی روبرو است.

دنیای ۲۰۲۴ به نوعی با سال ۲۰۱۸ کاملاً متفاوت است و جیم فارلی، مدیرعامل فعلی فورد، مجبور است با تلاش برای دستیابی به خودرویی حرکت کند که هم کوچک باشد هم مقرون به صرفه و سودآور. یعنی یک خودروی الکتریکی کوچک.

فارلی اعلام کرد فورد از طریق یک تیم بر روی یک پلت فرم جدید ارزان قیمت EV کار می کند که برنامه تولید یک کراس اوور الکتریکی کوچک و ارزان را دارد که می تواند با تسلا مبارزه کند.

ارسال نظر