
به گزارش کارنا٬موتور منحصربهفرد تراکم متغیر (VCR) نیسان در قلب فراخوانی بزرگ قرار گرفته است که حدود ۴۴۴ هزار دستگاه خودرو را شامل میشود.
نیسان راگ محبوبترین مدل این برند در ایالات متحده است و در نتیجه بیشترین تعداد فراخوان را شامل میشود که ۳۴۸۵۵۴ دستگاه است. نیسان آلتیما و اینفینیتی QX۵۰ نیز در میان مدلهایی هستند که فراخوان شدهاند.
بر اساس گزارش فراخوانی که نیسان روز ۲۶ ژوئن ۲۰۲۵ در اداره ملی ایمنی جادهای ایالات متحده ثبت کرده است، این نقص شامل خرابی بلبرینگ است.
در این گزارش به طور اختصاصی به بلبرینگ اصلی موتور و اتصالات A، C و L اشاره شده است که میتوانند خراب بوده و منجر به آسیب موتور یا خاموشی آن شوند. در نتیجه، نیسان مدلهای ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۴ راگ و مدلهای ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ آلتیما (۵۶۸۵ دستگاه)، مدلهای ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۲ اینفینیتی QX۵۰ (۸۴۵۳۶ دستگاه) و مدلهای ۲۰۲۲ اینفینیتی QX۵۵ (۵۱۲۴ دستگاه) را فراخوان کرده است.
موتور VC توربوی نیسان تنها محصول تولیدی است که میتواند نسبت تراکم خود را تنظیم کند. این موتور طراحی شده تا گشاور یا بهره وری سوخت را در حال حرکت بهینه سازی کند و حدود دو دهه و ۳۰۰ طرح اولیه برای نیسان هزینه داشته است تا آن را به تولید برساند. یک موتور توربوشارژ ۲.۰ لیتری از این موتور اولین بار در اینفینیتی QX۵۰ مدل ۲۰۱۹ ارائه شد و سپس به نیسان آلتیما رسید. مدل ۲۰۲۱ راگ به یک موتور ۱.۵ لیتری توربوی سه سیلندر VC توربو مجهز شد که اکنون تنها موتور این شاسی بلند کامپکت است.
نیسان اعلام کرده خرابی بلبرینگ ناگهانی نیست و به تدریج رخ میدهد بنابراین مالکان میتوانند نشانههایی از خرابی موتور داشته باشند. نیسان اعلام کرد، مالکان علاوه بر چراغهای هشدار و پیام ها، احتمالا صدای موتوری غیرعادی را بشنوند و یا حس کنند موتور خوب کار نمیکند. به هر حال، مالکان خودروهای فراخوان شده باید به نمایندگیهای این خودروساز مراجعه کنند تا قبل از مشاهده هر آسیب یا خرابی، خودرویشان بازبینی شود.
ارسال نظر