
به گزارش کارنا، ابرخودروهای سه سرنشین به افتخار مک لارن F۱ به طرز عجیبی به یک ترند تبدیل شدهاند. اول از همه مک لارن اسپیدتیل بود که به ۱۰۶ دستگاه محدود بود و بیشینه سرعت ۴۰۲ کیلومتر بر ساعت داشت. سپس گوردون موری طراحی نمادین دهه ۱۹۹۰ خود را با یک GMA T.۵۰ به نمایش درآورد که آن نیز شبیه به F۱ با یک موتور دمش طبیعی V۱۲ و گیربکس دستی شش سرعته است. اکنون یک بازیکن جدید در این بخش فوق لوکس حضور یافته که لانزانته ۹۵-۵۹ نامیده میشود و در فستیوال سرعت گودوود رونمایی شده است.
لانزانته که یک شرکت بریتانیایی کوچک و متخصص در سرویس و بازسازی خودروهای کمیاب و عملکرد بالا است، تاریخ طولانی در رقابت موتوراسپرت نیز دارد. بی شک بزرگترین موفقیت این شرکت در پیست زمانی بود که تیم مسابقه Kokusai Kaihatsu متعلق به لانزانته با یک مک لارن F۱ GTR مشکی رنگ پیروز رقابت ۲۴ ساعت لمانز ۱۹۹۵ شد. ۹۵-۵۹ به منظور ادای احترام به این پیروزی ساخته شده و اولین مدلی است که نام و نشان این شرکت را دارد که شبیه به خدای هندو، گانشا است.
به گفته لانزانته، ۹۵-۵۹ مبتنی بر یک پلتفرم کنونی از مک لارن است و با توجه به خط سقف آن به نظر میرسد از ساختار مک لارن ۷۵۰S بهره برده است. لانزانته بدنه این خودرو را با قسمت جلوی صافتر و زیرکانهتر بازطراحی کرده است. گلگیرهای جلوی کشیده این خودرو به یک برش عمیق در زیر شیشههای کناری منتهی میشوند در حالی که قسمت پشت آن دارای بالهای قابل تنظیم در بالای چراغهای عقب C شکل و یک اگزوز نصب شده در مرکز است.
بدنه این خودرو کاملا از فیبر کربنی ساخته شده و لانزانته تلاش کرده تا وزن آن را در حدود ۱۲۲۴ کیلوگرم نگه دارد. نیروی این خودرو از موتور آشنای تواین توربوشارژ ۴.۰ لیتری V۸ مک لارن تامین میشود که تیون شده تا قدرت ۸۵۰ اسب بخار و گشتاور ۸۸۱ نیوتون متر داشته باشد. یک گیربکس دو کلاجه هفت سرعته نیروی این موتور را به چرخهای عقب متتقل میکند.
تنها ۵۹ دستگاه از این خودرو تولید خواهد شد و قیمت آن بالای ۱ میلیون دلار خواهد بود.
ارسال نظر