۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۲
اختصاصی
قیمت گذاری دستوری آموزشگاه های رانندگی را هم زمین زد
نیمی از مربیان باتجربه در آموزشگاه‌ها به سبب تعیین قوانین موازی و نرخ گذاری دستوری از سوی دولت از این صنف خارج و جذب تاکسی‌های اینترنتی شده اند.
کد خبر: ۱۵۱۴


به گزارش کارنا، رئیس هیأت مدیره کانون آموزشگاه‌های رانندگی کشور اظهار داشت: متاسفانه حدود ۵۰ درصد از مربیان باتجربه در آموزشگاه‌ها به سبب تعیین قوانین موازی و نرخ گذاری دستوری از سوی دولت از این صنف خارج و جذب تاکسی‌های اینترنتی شده اند.

فرهاد حقیقی با اشاره به هزینه‌های آموزش رانندگی در کشور عنوان کرد: کلاس‌های تعلیم رانندگی برای اخذ گواهینامه پایه سوم شامل ۱۶ ساعت آموزش تئوری و ۲۴ ساعت آموزش عملی است که هزینه هر ساعت آموزش نظری ۲۹ هزار تومان و هر ساعت آموزش عملی ۱۵۳ هزار تومان و در مجموع برای ۴۰ ساعت آموزش ۴ میلیون تومان است که با یک مقایسه اجمالی متوجه می‌شویم هزینه آموزش رانندگی در کشور نسبت به سایر آموزش‌ها و مشاغل خدماتی بسیار نازل است.

وی در ادامه بیان کرد: متاسفانه حدود ۵۰ درصد از مربیان باتجربه در آموزشگاه‌ها به سبب تعیین قوانین موازی و نرخ گذاری دستوری از سوی دولت از این صنف خارج و جذب تاکسی‌های اینترنتی شده اند.

رئیس هیأت مدیره کانون آموزشگاه‌های رانندگی کشور در گفتگو با خبرنگار کارنا با اشاره به عدم همخوانی اهمیت آموزش رانندگی با هزینه‌های آن در کشور تصریح کرد: به تعلیم رانندگی نباید نگاه صرفا تجاری داشت چراکه سالانه هزاران نفر بر اثر سوانح رانندگی جان خود را از دست داده و بخشی از تولید ناخالص ملی در سال مصروف خسارات رانندگی می‌شود و متاسفانه علیرغم ضرورت سرمایه گذاری برای ارائه الگو‌های آموزشی جدید، در کشور ما اهمیتی به این موضوع داده نمی‌شود.

حقیقی در پاسخ به این پرسش که متقاضیان تعلیم رانندگی، مربیان و مدیران آموزشگاه‌ها چگونه می‌توانند شکایات خود را در این بخش مطرح کنند، عنوان کرد: این افراد برابر قانون برای پیگیری شکایات خود می‌توانند با مراجعه حضوری به اتحادیه آموزشگاه‌های رانندگی و یا از طریق سامانه www.ranande.ir شکایت خود را ثبت کرده و به سرعت و حداکثر ظرف مدت یک هفته ّبه آن رسیدگی خواهد شد.

ارسال نظر