
به گزارش کارنا، تولید اولین شاسی بلند برقی متوسط مزدا که تحت جوینت ونچر چینی این برند ساخته شده است به طور رسمی شروع شد. مزدا EZ-۶۰ روز ۴ اوت از خط تولید کارخانه چانگان مزدا در نانجینگ بیرون آمد و آخرین مرحله قبل از ورود به بازار را پشت سر گذاشت. تا روز ۴ اوت این خودروساز بیش از ۳۸ هزار سفارش را برای شاسی بلند خود ثبت کرده بود.
EZ-۶۰ دومین مدل صادراتی انرژی نوین جهانی چانگان مزدا پس از سدان مزدا EZ-۶ خواهد بود. این خودرو از عناصر طراحی Kodo مزدا بهره میبرد و دارای اصلاحات ایرودینامیک از جمله سیستم جریان هوای ۹ کاناله است. تیمهای مهندسی از چین، ژاپن و اروپا در تیونینگ این خودرو همکاری کردهاند تا سواری و ثبات مناسب یک نیرومحرکه برقی را ایجاد کنند.
این خودرو به سیستم کابین نوآورانهای مجهز است که از سیستمهای تعاملی چند وجهی توسعه یافته با Doubao AI، Mianbi Intelligent و Qianwen علی بابا پشتیبانی میکند. از ویژگیهای ایمنی در این خودرو میتوان به ساختار بدنه مقاوم شده متشکل از هفت تیر افقی و پنج تیر عمودی، فولاد فوق مقاوم ۲۰۰۰ مگاپاسکال و سیستمهای ایمنی فعال اشاره کرد.
چانگان مزدا اعلام کرد که کارخانه نانجینگ با یک خط تولید اختصاصی برای طراحی ایرودینامیک EZ-۶۰ ارتقا یافته و سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیون یوان برای آن انجام شده است.
قبل از آغاز تولید این خودرو بیش از ۸۰۰ نمونه آزمون برای تکمیل بیش از ۴۰۰ برنامه اعتبارسنجی استفاده شدهاند. تست جادهای گزارش شده این خودرو بیش از ۳ میلیون کیلومتر است که شامل ۵۰۰ هزار کیلومتر تست پایداری و اعتبارسنجی جادهای در هشت کشوراروپایی بوده است.
به گفته این خودروساز، تولید EZ-۶۰ از زنجیره تامین خودروی انرژی نوین چین بهره میبرد و فرآیندهای تولیدی مبتنی بر استانداردهای جهانی مزدا را در بر میگیرد.
ارسال نظر