
به گزارش کارنا، فولکس واگن تصمیم دارد توآرگ را حذف کند و خط بطلانی بر یکی از لوکسترین نامهای خود بکشد.
به گفته برخی منابع داخلی، تولید این خودرو از سال ۲۰۲۶ متوقف خواهد شد و تایرون تازه معرفی شده را به عنوان بزرگترین مدل شاسی بلند فولکس واگن در انگلستان تنها میگذارد.
این شاسی بلند ممتاز که اولین بار در سال ۲۰۰۲ معرفی شد در کنار پورشه کاین اصلی ساخته شد و پلتفرمی مشترک با این مدل داشت و هدفی دوگانه را دنبال میکرد. این اهداف شامل عرضه اولین شاسی بلند پورشه و کمک به مدیرعامل سابق فولکس واگن، فردیناند پیئش، برای تحقق جاه طلبی اش برای ارتقای برند فولکس واگن با مدلهای لوکسی مانند توآرگ و همتای سالون آن، فائتون بود.
تصمیم برای بازنشستگی توآرگ، بازتابی از تغییر اولویتها در فولکس واگن است. تایرون به عنوان جایگزینی ارزانتر برای این مدل با تقاضای بیشتر محسوب میشود و اکنون بیشتر نقش توآرگ را بر عهده دارد. تایرون که اکنون در بازارهای کلیدی جهانی به فروش میرسد و در دو ساختار صندلی دو و سه ردیفه ارائه میشود، درنسخه ۲.۰ TSI ۴Motion خود دارای ظرفیت یدک کشی ۲۵۰۰ کیلوگرم و کابینی انعطاف پذیرتر است.
در حالی که جایگزین مستقیمی برای توآرگ برنامه ریزی نشده، حذف این خودرو پایان حضور فولکس واگن در بازار خودروهای ممتاز پس از ۲۳ سال را رقم خواهد زد.
فولکس واگن در کنار توآرگ تصمیم گرفته ID ۵ را نیز از خط تولید حذف کند.
این خودرو که در سال ۲۰۲۱ به عنوان همتای کوپه اسپرتتر ID ۴ معرفی شد، در ابتدا برای بازار چین در نظر گرفته شده بود، اما نتوانست در آن بازار مورد توجه قرار گیرد. در اروپا نیز، این خودرو زیر سایه ID ۴ کاربردیتر قرار گرفت و هرگز در ایالات متحده نیز عرضه نشد.
برنامه حذف این مدل از سال ۲۰۲۷ اجرا خواهد شد و بخشی از تلاشهای گستردهتر برای سادهتر کردن طیف محصولات و تمرکز بر مدلهای تولید انبوه است.
ارسال نظر