
به گزارش کارنا، زیر برند عملکرد بالای جنسیس به نام ماگما به عرضه نزدیک تر شده است.GV60 ماگما اواخر سال جاری در کره به فروش خواهد رسید. جنسیس در تابستان سال گذشته زمانی که مدل کانسپت این خودرو در گودوود به نمایش درآمد، این وعده را داده بود. تصاویر این خودرو در ماه نوامبر منتشر خواهند شد.
سال آینده خودروهای جاده ای بیش تری از ماگما عرضه خواهد شد که شامل یک ابرخودروی لمانز هیبریدی V8نیز می شود که اکنون در حال تست است.
با توجه به این که جنسیس خود یکی از برندهای هیوندای است، جای تعجب ندارد اگرGV60 ماگما از فناوری های هیوندای آیونیک 5 N بهره ببرد. بنابراین می توان انتظار داشت یک نیرومحرکه برقی 600 اسب بخاری و گشتاوری مشابه این مدل در GV60 ماگما ارائه شود. اما نباید انتظار داشت این خودرو حسی مشابه یک هیوندای داشته باشد.
تایرون جانسون، مدیر مرکز فنی هیوندای موتور اروپا، اعلام کرد پس ازGV60 که در کره ساخته شده، این مرکز که در نزدیکی فرانکفورت آلمان قرار دارد مسئول ساخت و تیونینگ تمام خودروهای ماگما خواهد بود. با توجه به این که جانسون مدیر تست آیونیک 5 N بوده و مسئولیت آخرین برنامه فوکوس RS را نیز بر عهده داشته، می توان منتظر خبرهایی خوش بود.
جانسون اعلام کرد اولین مدل های ماگمای ساخت آلمان در سال 2027 معرفی خواهند شد و تغییرات آن ها بسیار پیچیده تر از GV60 خواهد بود.
ماگما کانسپت هایی را برای شاسی بلند GV80 مناسب آمریکا نیز به نمایش درآورده است. نسخه ای شبیه به ماگما شده از G80 سالون نیز برای خاورمیانه به نمایش درآمده است که منطقه ای با تکیه بر خودروهای بنزینی است. بنابراین به نظر می رسد ماگما صرفا به خودروهای برقی محدود نخواهد بود.
مَنفرد هارر، مدیر مرکز توسعه هیوندای گروپ در کره، گفت: "ما در حال ساخت یک پلتفرم متمرکز بر خودروهای برقی هستیم که به ارتقای طیف حرکتی جنسیس اختصاص دارد. همچنین به منظور مقابله با شکاف خودروهای برقی و پاسخ به شرایط بازار، ارتقای این پلتفرم را آغاز کردیم تا با فناوری های آینده همچون EREVها منطبق شود." در یک خودروی برقی EREV، موتور بنزینی نیروی ژنراتوری را تامین می کند که سیستم برقی را در مسافت های طولانی به حرکت در می آورد.
جانسون در مورد تفاوت ماگما از آیونیک N اظهار داشت: "N در پیچ ها زیرک است! ماگما برای پیست ساخته نشده اگرچه می تواند در پیست عملکرد خوبی داشته باشد. ماگما یک خودروی پیچیده تر و لوکس تر است."
وی افزود: "این خودرو باید به قدرت مربوط باشد و تغییرات در موتورهای برقی و بنزینی آن مهم هستند. اما این خودروها لزوما نباید در کلاس خود قدرتمندترین باشند. ماگما نیاز به قدرت کافی دارد. وزن همیشه مهم است و از لاکچری مستقل است. باید وزن را در نظر داشته باشید مخصوصا به این خاطر که طیف حرکتی مهم است و با باتری های بزرگ تر و سنگین تر، با بازدهی نزولی مواجه می شوید."
او گفت این که ماگما و N باتری ها، موتورها یا سخت افزار سیستم تعلیق مشترک دارند، چندان مهم نیست. وی افزود: "من ۴۰ سال در این صنعت کار کرده ام. همه چیز به مهندسی مکانیک مربوط می شد. اکنون همه چیز به نرم افزار مربوط می شود. شما می توانید اساساً یک ماشین را با نرم افزار تغییر دهید."
ارسال نظر