
به گزارش کارنا، فولکس واگن ID.۴ برای سال ۲۰۲۶ یک به روز رسانی قابل توجه خواهد داشت و قرار است این شاسی بلند برقی خانواده به فناوری نوین باتری، ظاهری تازه و حتی نامی جدید مجهز شود چرا که نام ID.۴ به فولکس واگن ID. تیگوان تغییر خواهد یافت.
شاید فولکس واگن ID.۴ در مدل کنونی خود تنها چهار سال است که به تولید میرسد، اما مدیرعامل خودروهای سواری فولکس واگن، توماس شفر، اوایل سال جاری در نمایشگاه خودروی مونیخ اظهار داشت ID.۴ به عنوان یکی از خودروهای اصلی فروش این برند باید با سبک طراحی جدید این خودروساز به روز رسانی شود و نسل بعدی این شاسی بلند را خودرویی خارق العاده توصیف کرد.
هنوز جزئیات رسمی از این خودرو منتشر نشده، اما گفته میشود فولکس واگن ID. تیگوان از پلتفرم MEB+ فولکس واگن و باتریهای LFP بهره خواهد برد که کمک میکند قیمت پایه این مدل کاهش یابد.
وقتی در نمایشگاه خودروی مونیخ از شفر سوال شد آیا همچون ID.۲all که اواخر ۲۰۲۵ به عنوان ID. پولو به تولید میرسد، ID.۴ نیز به عنوان ID. تیگوان عرضه میشود، شفر خندید و گفت: "این امر تایید نشده است، اما میتواند یک گمانه زنی باشد. "
با این حال، طی یک مصاحبه جداگانه مدیر طراحی این برند، اندریاس میندت، اظهار داشت: "به نظر من باید نام داشته باشید. بیتل اصلی همان فولکس واگن ۱۲۰۰ بود که یک نام نیست. اما مخاطبان به سرعت یک نام به آن دادند. این نامها بسیار انسانی هستند و میتوانید آنها را انسانی کنید و این کاری است که میخواهیم انجام دهیم. یک عنصر انسانی روی فولکس واگن. من عاشق آن هستم. "
با فرض اینکه ID.۴ با نام جدید ID. تیگوان عرضه شود، نام تنها بخشی از این خودرو نیست که به روز رسانی میشود.
فولکس واگن هنوز ایدهای از چگونگی ظاهر ID. تیگوان ارائه نکرده، اما یکی از سخن گویان این خودروساز قبلا گفته بود که این خودرو در مقایسه با ID.۴ کنونی دارای ظاهری سادهتر و طراحی شیب دارتر خواهد بود. با توجه به این امر یک طراحی ذهنی از این خودرو منتشر شده است.
گمان نمیرود سایز اصلی و شکل کلی ID.۴ تغییر کند، اما انتظار میرود هماهنگی بیش تری بین این خودروی برقی و تیگوان بنزینی و هیبریدی ایجاد شود.
هنوز اطلاعاتی از باتری و موتور این خودرو نیز منتشر نشده، اما فولکس واگن ID.۴ اکنون با باتریهای ۵۲ و ۷۷ کیلووات ساعت و ساختارهای تک موتوره دیفرانسیل عقب یا دو موتوره چهار چرخ فعال ارائه میشود.
در ID. تیگوان فولکس واگن از فناوری LFP بهره خواهد برد که به گفته شفر، یک گام مهم در زمینه هزینه برای فولکس واگن خواهد بود و احتمالا کمک خواهد کرد تا قیمت پایه مدلهای ID. آینده کاهش یابد.
ارسال نظر