
به گزارش کارنا، نسخهای سازگار با سوخت بیوگاز فشرده (CBG) از ماروتی سوزوکی ویکتوریس در نمایشگاه حمل و نقل ژاپن ۲۰۲۵ به نمایش گذاشته خواهد شد. این مدل در کنار یک مدل با سوخت ترکیبی از شاسی بلند فرانکس به نمایش گذاشته خواهد شد و انتظار میرود یکی از برجستهترین محصولات در غرفه این خودروساز باشد.
نسخه CBG از ویکتوریس احتمالا مشابه نسخه CNG این خودرو خواهد بود و از سخت افزاری مشابه این مدل بهره میبرد در حالی که تغییرات فنی اندکی نیز خواهد داشت. این امر به معنای آن است که مخزن CNG زیر بدنه از این خودروساز که اولین بار در این شاسی بلند معرفی شد نیز برای این نسخه جدید به کار خواهد رفت. این مدل، پاسخ سوزوکی به فناوری دو سیلندر تاتا و سیستم HY-CNG هیوندای است که هر دو برای جبران کمبود ظرفیت صندوق عقب به خاطر مخزن CNG بزرگ طراحی شدهاند.
موتور تعبیه شده برای این مدل یک نسخه ۱.۵ لیتری چهار سیلندر بنزینی سازگار با CNG است که قدرت ۸۷ اسب بخار و گشتاور ۱۲۱.۵ نیوتون متر تولید میکند. این موتور تنها با گیربکس دستی پنج سرعته عرضه میشود.
ماروتی سوزوکی نه صرفا برای خودروهای خود بلکه به عنوان یک تجارت کلی، سرمایه گذاری عظیمی در سوخت بیوگاز فشرده انجام داده است. این خودروساز در نهایت به دنبال فرآوری و عرضه این نوع سوخت است. این خودروساز آشکارا در مورد رویکرد چند نیرومحرکهای صحبت کرده است که شامل بنزینی، CNG، CBG، هیبریدی و برقی میشود.
ارسال نظر