به گزارش کارنا، برندام جی متعلق به سایک در نمایشگاه خودروی گوانگژو پیش رو MG۴ Anxin ادیشن را معرفی خواهد کرد که به عنوان یکی از اولین خودروهای سواری تولید انبوه مجهز به باتری حالت نیمه جامد ارائه میشود. این مدل دارای بسته باتری یون لیتیوم مبتنی بر منگنز است که به طور مشترک توسط سایک و QingTao انرژی ساخته شده و برای طیف حرکتی ۵۳۰ کیلومتر مناسب است. MG۴ کنونی قیمتی بین ۶۸۸۰۰ تا ۱۰۲۸۰۰ یوان دارد.
MG۴ Anxin ادیشن هنوز به صورت مدل تولید نهایی رونمایی نشده، اما مدارک ثبت شده نشان میدهند که طراحی بدنه آن با خط تولید MG۴ کنونی منطبق است. این خودرو نیم رخ هاچ بک بدنه عریض خود را به همراه دماغه الهام گرفته از سایبرستر و نشان چراغ دارام جی حفظ کرده است.

ابعاد این خودرو بی تغییر باقی مانده و شامل طول ۴۳۹۵ میلی متر، عرض ۱۸۴۲ میلی متر، ارتفاع ۱۵۵۱ میلی متر و فاصله بین دو محور ۲۷۵۰ میلی متر است. قسمت پشت این خودرو همچنان نوار چراغ کشیده شده در عرض با چراغهای باریک را دارد.
کابین این مدل از طراحی داخلیام جی ۴ به روز شده بهره میبرد. نمایشگر مرکزی این خودرو بزرگتر شده و از ۱۲.۳ به ۱۵.۶ اینچ ارتقا یافته است. دکمههای فیزیکی زیر این نمایشگر حذف شدهاند و کنترل دنده چرخشی آن با یک انتخابگر روی ستون فرمان جایگزین شده است. یک پد شارژ بی سیم ۵۰ وات به کنسول زیرین این خودرو افزوده شده است. این خودرو از سیستم کابین هوشمند MG–Oppo نیز بهره میبرد.

ظرفیت باتری این خودرو ۵۳.۹۵ کیلووات ساعت باقی مانده که مشابه نسخه ۵۳۰ کیلومتری LFP است. البته این بسته باتری نیمه جامد باعث شده وزن خودرو به ۱۵۰۰ کیلوگرم افزایش یابد که حدود ۱۵ کیلوگرم بیشتر از مدل استاندارد آن است. موتور تکی جلوی این خودرو قدرت ۱۲۰ کیلووات و گشتاور ۲۵۰ نیوتون متر دارد در حالی که شتاب صفر تا صد آن ۳ ثانیه اعلام شده است.
در باتریهای نیمه جامد، اجزای الکترولیت جامد و مایع با هم ترکیب میشوند و مواد جامد معمولا بیش از ۹۰ درصد از کل ساختار الکترولیت را تشکیل میدهند. این ساختار در مقایسه با سلولهای یون لیتیومی الکترولیت مایع معمولی، چگالی انرژی بالاتر و پایداری حرارتی بهبود یافته را فراهم میسازد، در حالی که با خطوط تولید موجود سازگار هستند.

ارسال نظر