به گزارش کارنا، خودروهای تویوتا میتوانند مدت طولانی تری به تولید برسند چرا که این خودروساز تمرکز بیش تری را بر به روز رسانیهای نرم افزاری و نیرومحرکههای برقی خود معطوف کرده است.
گفته میشود تویوتا دوره تولید محبوبترین مدلهای خود را از میانگین ۷ سال کنونی به ۹ سال افزایش خواهد داد.
البته این ۹ سال به طور رسمی ثبت نشده و میتواند بسته به مدل خودرو تغییر کند. گفته میشود خودروهایی که اختصاصا برای بازار چین ساخته شدهاند همچنان با سرعت بیش تری جایگزین خواهند شد چرا که تولیدکنندگان بومی معمولا هر چند سال، خودروهای خود را به روز میکنند.

تویوتا معتقد است با افزایش خودروهایی که از طریق نرم افزار اصلاح میشوند و به روز رسانیهای ابری، میتواند مدلهای اصلی خود را برای مدتی طولانیتر تازه نگه دارد.
گفته میشود دوره تولید طولانیتر به تویوتا کمک میکند تا پاسخ گوی تقاضای بالا برای برخی مدلها همچون لند کروزر باشد که لیست انتظار آن به چند سال میرسد.

در واقع این خودروساز نگران است که وقتی مشتریان خودروی خود را تحویل بگیرند، نسخهای جدید از آن نیز معرفی شده باشد. این اقدام میتواند ارزش فروش مجدد را نیز بالا نگه دارد.
تویوتا به منظور هماهنگی با دورههای تولید طولانی تر، تصمیم دارد روش قیمت گذاری عمده فروشی خود را تغییر دهد. در حال حاضر، حداقل در ژاپن، قیمت کلی خودرو با افزایش سن خودرو کاهش مییابد. این امر به نمایندگیها فرصت خوبی برای ارائه تخفیف میدهد که برای فروش خودروهای قدیمیتر ضروری است.

گفته میشود تویوتا تصمیم دارد قیمت عمده فروشی را بر اساس آمار فروش و به صورت پویا تعیین کند. طبق گزارش ها، مالکان شخص ثالث که بیشتر ۲۳۰ نمایندگی تویوتا در ژاپن را تشکیل میدهند، با این تغییر مخالف هستند.
اگر گزارشها صحت داشته باشند، دوره تولید ۹ ساله مدل ها، روندی به سمت مدلهای با عمر طولانیتر را ادامه میدهد. در دهههای ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰، تولیدکنندگان ژاپنی معمولا دورههای تولید چهار تا پنج ساله برای مدلهای کلیدی خود داشتند. این رقم در دهه ۲۰۰۰ به حدود شش سال و در دهه ۲۰۱۰ به هفت سال افزایش یافت.

مشخص نیست که آیا خودروهای تویوتا که برای دوره تولید نه ساله در نظر گرفته شدهاند، به جای یک مدل معمول، دو فیس لیفت خواهند داشت یا خیر.
این تصمیم همچنین این سوال را مطرح میکند که مدل نسل جدید چیست. تویوتا جدیدترین کمری را یک مدل نسل جدید میداند، حتی اگر درها، فاصله بین دو محور، زیرساختها و بسیاری از قطعات آن با نسل قبلی مشترک باشد که به مدت هفت سال در بازار بود.

همچنین شایان ذکر است که شاسی بلندهای آفرود بزرگ و وانتها همیشه دوره تولیدی طولانیتر داشتهاند. به عنوان مثال، پرادو سرانجام سال گذشته پس از ۱۴ سال جایگزین شد.
ارسال نظر