به گزارش کارنا، کراس اوور هیبریدی شارژی لوتوس الترا به لطف باتری ۷۰ کیلووات ساعت NMC ترناری دارای طیف حرکتی برقی ۳۵۵ کیلومتر خواهد بود. این مدل با نام فور میدر سه ماهه ابتدایی سال آینده وارد بازار چین خواهد شد. این مدل جدید احتمالا به نیرومحرکه گرفته شده از شاسی بلند زیکر ۹X مجهز خواهد شد.
لوتوس اخیرا از تغییر استراتژیک در زمینه خودروهای هیبریدی شارژی خبر داده به نحوی که تحویل خودروهایش از ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۵ حدود ۴۰ درصد کمتر از سال قبل بوده است. لوتوس الترا اولین مدل در این خط تولید خودروهای هیبریدی شارژی خواهد بود. این برند درخواست ثبت نام "فور می" را در چین ثبت کرده است. در جدیدترین کاتالوگ صرفه جویی در مصرف انرژی و کاهش مالیات کشتی ها، اطلاعاتی در مورد باتری این خودروی هیبریدی شارژی منتشر شده است.

لوتوس الترا هیبریدی شارژی یا همان فور می، به باتری ۷۰ کیلووات ساعت NMC ترناری ساخت جوینت ونچر جیلی CATL مجهز میشود. وزن این باتری به ۴۰۸ کیلوگرم میرسد. همین باتری در نسخههای بالاتر شاسی بلند زیکر ۹X از جیلی گروپ نیز به کار رفته است. این بسته به لطف سیستم ولتاژ بالای ۹۰۰ ولت، از شارژ ۶C پشتیبانی میکند. این سیستم کمک میکند باتری تنها در مدت ۸ دقیقه و ۲۱ ثانیه از شارژ ۲۰ به ۸۰ درصد برسد.
وزن خالص لوتوس فور میبسته به نسخه آن در حدود ۲۵۷۵ تا ۲۶۲۵ کیلوگرم خواهد بود. طیف حرکتی این خودرو بسته به وزن آن بین ۳۴۵ تا ۳۵۵ کیلومتر خواهد بود.

قبلا اعلام شده بود که لوتوس الترا به موتور ۲.۰ لیتری توربوشارژ DHE۲۰-PFZ با قدرت ۲۷۵ اسب بخار مجهز خواهد شد. این موتور میتواند نیرو را مستقیما به چرخها منتقل کند. همچنین این موتور احتراقی میتواند به عنوان یک ژنراتور عمل کرده و حتی در حال رانندگی در سرعت ۱۲۰ کیلومتر در بزرگراه، در مدت ۹۰ دقیقه باتری را از شارژ ۳۰ به ۸۰ درصد برساند.
لوتوس فور میاحتمالا از ساختار موتور برقی مشابه زیکر ۹X هایپر بهره خواهد برد. این شاسی بلند بزرگ دارای سه موتور برقی با قدرت کلی ۱۳۸۱ اسب بخار است. این نیرومحرکه کمک خواهد کرد تا شاسی بلند هیبریدی شارژی لوتوس شتاب صفر تا صد کمتر از ۳ ثانیه داشته باشد. بیشینه سرعت این خودرو نیز ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

ارسال نظر