به گزارش کارنا، فورد از یک همکاری استراتژیک برجسته با رنو خبر داد که زمینه ساز عرضه حداقل دو خودروی برقی جدید از جمله جایگزین فیستا بر اساس پلتفرم Ampr EV این خودروساز فرانسوی خواهد بود.
اولین مدل از این خودروهای برقی ارزان در اوایل سال ۲۰۲۸ معرفی خواهد شد و گمان میرود جایگزینی برای سوپرمینی بسیار محبوب فورد باشد که ارتباط نزدیکی با رنو ۵ دارد و در کنار این مدل در فرانسه تولید شود.
دومین خودروی برقی فورد مبتنی بر پلتفرم Ampr EV احتمالا یک کراس اوور برقی کوچک بر اساس رنو ۴ خواهد بود که میتواند جایگزین پوما Gen-E شود، اما هنوز زمان دقیق یا جزئیاتی از آن منتشر نشده است.
خودروهای برقی کوچک فورد برخلاف نیسان میکرا که اساسا همان رنو ۵ با لوگویی متفاوت است، محصولاتی کاملا سفارشی خواهند بود و این خودروساز مدعی است آنها خودروهای برقی متمایزی با برند فورد خواهند بود که تماما در همین خودروسازی ساخته شدهاند.

فورد اعلام کرد این خودروها دارای دینامیک سواری متمایزی نیز خواهند بود و از تجربیات و دی انای اصیل فورد بهره میبرند.
با این حال، این خودروهای برقی جدید فورد بیشتر سخت افزار خود را از رنو میگیرند که شامل یک موتور برقی روی محور جلو با قدرت ۱۲۱ تا ۲۱۵ اسب بخار و گزینههای باتری ۴۰ یا ۵۰ کیلووات ساعت است.
مدل سوپرمینی که ابتدا عرضه میشود، فورد را مجددا به کلاسی باز میگرداند که پس از فیستا از سال ۲۰۲۳ از آن خارج شده بود تا بر تولید شاسی بلندهای برقی اکسپلورر و کاپری تمرکز کند.
این همکاری جدید با رنو، دومین همکاری فورد در اروپا است. این خودروساز قبلا از پلتفرم MEB فولکس واگن برای مدلهای کاپری و اکسپلورر استفاده کرده بود. پلتفرم کوچکتر MEB Entry این برند آلمانی که برای مدلهای ID پولو و ID کراس استفاده میشود نیز به عنوان زیرساخت احتمالی برای فیستای احیا شده در نظر گرفته میشد، اما در نهایت با پلتفرم مقرون به صرفهتر Ampr رنو جایگزین شد.
ارسال نظر