۰۲ دی ۱۴۰۴ - ۱۲:۵۷
اختصاصی

جهش تقاضا به گرانی در بازار خودرو دامن زد

جهش تقاضا به گرانی در بازار خودرو دامن زد
نایب رییس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران با اشاره به شرایط مبهم بازار خودرو عنوان کرد: در حال حاضر بازار خودرو از روند صعودی خود فاصله گرفته و خریداران نسبت به خرید خودرو با قیمت‌های جدید تردید دارند و فروشندگان نیز حاضر به فروش با قیمت‌های پایین‌تر نیستند.
کد خبر: ۱۹۴۸۵

به گزارش کارنا، نایب رییس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران با اشاره به شرایط مبهم بازار خودرو عنوان کرد: در حال حاضر بازار خودرو از روند صعودی خود فاصله گرفته و خریداران نسبت به خرید خودرو با قیمت‌های جدید تردید دارند و فروشندگان نیز حاضر به فروش با قیمت‌های پایین‌تر نیستند.

علی خسروانی درباره آخرین وضعیت بازار خودرو اظهار داشت: بازار خودرو به دنبال جهش نرخ ارز و انتظارات تورمی ناشی از آن با افزایش قیمت همراه شده و عده‌ای از مردم که تصور می‌کردند از خرید کالا‌های سرمایه‌ای مانند طلا و سکه جا مانده‌اند برای حفظ ارزش سرمایه خود رو به خرید خودرو آورده و این افزایش تقاضا به گرانی خودرو دامن زده است.

وی در گفت‌و‌گو با خبرنگار کارنا با اشاره به شرایط مبهم بازار خودرو افزود: در حال حاضر بازار خودرو از روند صعودی خود فاصله گرفته و خریداران نسبت به خرید خودرو با قیمت‌های جدید تردید دارند و فروشندگان نیز حاضر به فروش با قیمت‌های پایین‌تر نیستند و به نوعی هم خریدار و هم فروشنده منتظر شرایط بالادستی بازار خودرو است، زیرا فضای بازار خودرو متاثر از فضای کلی اقتصاد کشور است و چنانچه گشایشی در وضعیت اقتصادی کشور حاصل شود نتایج آن در بازار خودرو نیز قابل مشاهده خواهد بود.

نایب رییس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران همچنین درباره مصوبه جدید واردات خودرو توسط ایرانیان خارج از کشور بیان کرد: واقعیت این است تا زمانی که واردات خودرو توسط ایرانیان مقیم خارج از کشور به مرحله اجرا نرسد نمی‌توان با طناب مصوبات و بخشنامه‌های دولت جلو رفت و در رابطه با اثرگذاری آنها بر بازار خودرو اظهار نظر کرد.

خسروانی با اشاره به تعرفه بالای خودرو‌های وارداتی ایرانیان خارج از کشور افزود: در این مصوبه در دو کلاس خودرویی یعنی خودرو‌های بنزینی با حجم ۱۵۰۰ سی سی و کمتر از ۲۰۰۰ سی سی افزایش تعرفه داشتیم که تعرفه آنها به ترتیب ۱۱۰ و ۱۲۰ درصد تعیین شده است. در حالی که تعرفه واردات این دو کلاس خودرویی توسط شرکت‌های واردکننده ۲۰ و ۴۰ درصد است.

وی اظهار داشت: از این رو به نظر می‌رسد فشار وارد کنندگان و خودروسازان مونتاژ کار باعث شده دولت با افزایش تعرفه در این دو کلاس خودرویی پر تقاضا کفه ترازو را به نفع شرکت‌های وارد کننده و مونتاژکاران تغییر دهد و با سوق دادن واردات خودرو‌های ایرانیان دارای اقامت به سمت خودرو‌های گران قیمت‌تر از این محل درآمدزایی بیشتری داشته باشد.

ارسال نظر