۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۲
عرضه به شرط سودآوری!
شرکت خودروسازی فورد تولید برخی از شاسی بلند‌های الکتریکی و کامیون را به تاخیر انداخت.
کد خبر: ۲۶۴۸

به گزارش کارنا، فورد موتور اعلام کرد که عرضه خودرو‌های برقی سه ردیفه در کانادا و نسل بعدی وانت برقی خود در تنسی را به تعویق انداخته است، زیرا کاهش تقاضای خودرو‌های برقی در سطح جهان، خودروسازان را مجبور به تجدید نظر در برنامه‌های تولید می‌کند.

فورد اعلام کرد که در حال افزایش عرضه خودرو‌های الکتریکی هیبریدی است و تا سال ۲۰۳۰ انتظار دارد پیشرانه‌های هیبریدی را در سری خودرو‌های گازسوز خود ارائه دهد.

فورد که در سال ۲۰۲۳ نزدیک به ۴.۷ میلیارد دلار در کسب‌وکار خودرو‌های برقی خود از دست داد، در ماه فوریه اعلام کرد که نسل بعدی خودرو‌های برقی تنها زمانی که بتوانند سودآور باشند، عرضه خواهند شد. این خودروساز گفت که ارائه شاسی بلند الکتریکی بزرگ جدید را تا سال ۲۰۲۷ به عقب می‌اندازد.

کاهش تقاضای خودرو‌های برقی در جهان برای فورد مشکل آفرین شد

فورد عنوان کرد که تحویل کامیون برقی کاملاً جدید را که در یک کارخانه جدید در غرب تنسی تولید خواهد شد تا سال ۲۰۲۶ به تعویق می‌اندازد. فورد سال گذشته گفت که قصد دارد تولید را در اواخر سال ۲۰۲۵ آغاز کند و سالانه تا ۵۰۰ هزار کامیون برقی در این کارخانه بسازد. فورد قصد دارد در سال ۲۰۲۶ تحویل کامیون‌های جدید را به مشتریان آغاز کند.

بر اساس گزارش رویترز، جان لاولر، مدیر مالی فورد، سال گذشته به سرمایه‌گذاران گفت که فورد برخی از سرمایه‌گذاری‌های چند میلیارد دلاری خود را در ظرفیت تولید خودرو‌های برقی و باتری جدید به تعویق خواهد انداخت.
منبع: ایسنا

ارسال نظر