به گزارش کارنا، دردسرهای حقوقی کیا و هیوندای از زمانی شروع شد که سرقت خودروهای آنها در سال 2021 به طرز چشمگیری افزایش یافت. خودروسازان نتوانستند ایموبلایزر را روی میلیون ها خودرو نصب کنند و رسانه های اجتماعی به پخش ویدیوهایی کمک کردند که نشان می داد چگونه می توان مدل های خاصی را که مجهز به ایموبلایزر نبودند، دزدید.
قاضی استدلال شاکی را پذیرفت که برای هیوندای و کیا «قابل پیش بینی معقول» است که مردم خودروهایی را که فاقد دستگاه پیشگیری از سرقت هستند به سرقت ببرند. استاندارد 114 ایمنی خودرو فدرال بیان می کند که خودرو باید دارای سیستم راه اندازی باشد که در صورت برداشته شدن کلید از سیستم استارت خودرو از فعال شدن عادی موتور خودرو جلوگیری کند.
هیوندای و کیا استدلال کردند که شرکت های بیمه با بیمه کردن خودروها مسئولیت سرقت ها را پذیرفته اند. با این حال، قاضی ناحیه ایالات متحده، جیمز سلنا، این استدلال را رد کرد و اشاره کرد که این پرونده ادعا می کند که خودروسازان قوانین ایالتی برای حمایت از مصرف کننده را نقض کرده اند، ضمانت های ضمنی و بیان شده را زیر پا گذاشته اند و از طریق حذف و پنهان کاری مرتکب کلاهبرداری شده اند.
ارسال نظر