به گزارش کارنا، موسسه IIHS نزدیک به ۱۸ هزار خودرو با تصادف عابر پیاده شامل سواری ها، کامیون ها، شاسی بلندها، پیکاپها و وانتها را بررسی کرد و دریافت که خودروهایی با ارتفاع کاپوت بیش از ۴۰ اینچ تقریباً ۴۵ درصد بیشتر در معرض مرگ و میر ناشی از برخورد عابر پیاده در مقایسه با خودروهای دماغه دار هستند.
این مطالعه همچنین نشان داد که وسایل نقلیه با ارتفاع کاپوت ۳۰ تا ۴۰ اینچ و قسمت جلوی صافتر و عمودی تر، خطر آسیب به عابران را افزایش میدهد.
برای بررسی ارتباط بین خطر مرگ و میر و اندازه و شکل وسیله نقلیه، محققان ۱۷ هزار و ۸۹۷ تصادف شامل یک خودرو مسافربری و یک عابر پیاده را تجزیه و تحلیل کردند.
آنها با استفاده از شمارههای شناسایی خودرو برای شناسایی خودروهای درگیر تصادف، اندازه گیریهای کلیدی جلویی را که مربوط به ۲ هزار و ۹۵۸ مدل منحصربه فرد خودرو، مینی ون، ون بزرگ، شاسی بلند و پیکاپ است، از روی عکسها محاسبه کردند. آنها وسایل نقلیه با سیستم ترمز اضطراری خودکار عابر پیاده را کنار گذاشتند و سایر عواملی را که میتواند بر احتمال مرگ و میر تأثیر بگذارد، مانند محدودیت سرعت و سن و جنسیت عابر پیاده که اصابت کرده بود، کنترل کردند.
ارسال نظر