۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۱
افزایش تعهدات معوق خودروسازان ریشه در مداخله دولت در قیمت گذاری خودرو دارد
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی: تعهدات معوق خودروسازان در تحویل خودرو به مشتریان موجب نارضایتی مردم شده است و متاسفانه همه مشکلات در خودروسازی ریشه در مداخله دولت در قیمت گذاری خودرو دارد چراکه قیمت دستوری، شکاف قیمت خودرو در کارخانه و بازار و حضور دلالان در بازار خودرو را افزایش داده است.
کد خبر: ۲۹۴۹

به گزارش کارنا، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی افزایش تعهدات معوق خودروسازان را ناشی از مداخله دولت در قیمت گذاری خودرو عنوان کرد.

علیرضا شهبازی با بیان اینکه تعهدات معوق خودروسازان در تحویل خودرو به مشتریان موجب نارضایتی مردم شده است، اظهار داشت: متاسفانه همه مشکلات در خودروسازی ریشه در مداخله دولت در قیمت گذاری خودرو دارد چراکه قیمت دستوری، شکاف قیمت خودرو در کارخانه و بازار و حضور دلالان در بازار خودرو را افزایش داده است.

وی افزود: اگر دولت طی سال‌های اخیر در راستای تعیین قیمت واقعی، جلوگیری از ضرر تولید کننده و مصرف کننده و همچنین حذف واسطه‌ها عمل می‌کرد اکنون به لحاظ کمی و کیفی شاهد وضعیت بهتری در صنعت خودرو بودیم و بسیاری از مشکلات در خودروسازی از جمله تعهدات معوق خودروسازان قابل حل بود.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار کارنا تصریح کرد: متاسفانه دولت و وزارت صمت در حوزه واردات نیز به وظایف خود عمل نکردند در حالی که ورود خودرو‌های نو و کارکرده خارجی، ارتقای کمی و کیفی در صنعت خودرو را به دنبال خواهد داشت.

شهبازی در پاسخ به این پرسش که آیا واردات محدود خودرو نیاز‌های عموم مردم به خودرو را پاسخگو خواهد بود، اذعان داشت: واردات خودرو به هر میزان که باشد بر رشد عرضه و تامین نیاز جامعه تاثیرگذار است و از همه مهم‌تر با ایجاد رقابت در صنعت خودرو موجب ارتقای کیفیت خودرو‌های داخلی خواهد شد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: البته دولت نباید تنها به دنبال واردات خودرو‌های چینی باشد بلکه باید از دیگر برند‌های جهانی برای واردات استفاده کنند.

ارسال نظر