۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۶
اختصاصی
عامل گرانی خودرو افزایش هزینه‌های تولید خودروسازان است + فیلم
دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افت قیمت خودرو را مستلزم کاهش هزینه‌های تولید خودرو دانست و تاکید کرد: با کنترل هزینه‌های تولید و از طرفی تعیین سود منطقی برای خودروساز می‌توان زمینه کاهش قیمت خودرو و حفظ منافع مصرف کننده و همچنین تولید کننده خودرو را فراهم کرد.
کد خبر: ۵۵۸

به گزارش کارنا، یوسف داوودی با اشاره به علل گرانی قیمت خودرو اظهار داشت: طبق بررسی‌های صورت گرفته در صنعت خودرو به این نتیجه رسیده ایم که نحوه مدیریت در شرکت‌های خودروسازی و عدم به کارگیری تکنولوژی‌های روز تولید خودرو موجب افزایش هزینه‌های تولید و در نتیجه افزایش قیمت خودرو در کشور شده است.

وی با بیان اینکه خودروسازان دنیا با استفاده از تکنولوژی روز تولید، هزینه‌های تولید خود را کاهش داده اند، افزود: در کمتر کشوری قیمت خودرو در کارخانه و بازار اختلاف فاحشی دارد . تولید خودرو باکیفیت و قیمت مناسب مستلزم بروز رسانی تکنولوژی در خطوط تولید است که متاسفانه خودروسازان داخلی به دلیل رشد هزینه‌های مازاد و عدم کنترل این هزینه‌ها نتوانسته اند نسبت به کاهش قیمت محصولات خود اقدام کنند و رشد زیان انباشته دو خودروساز بزرگ نیز گویای این موضوع است.

نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار کارنا افت قیمت خودرو را مستلزم کاهش هزینه‌های تولید خودرو دانست و تاکید کرد: با کنترل هزینه‌های تولید و از طرفی تعیین سود منطقی برای خودروساز می‌توان زمینه کاهش قیمت خودرو و حفظ منافع مصرف کننده و همچنین تولید کننده خودرو را فراهم کرد.

دبیر دوم کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با افزایش قیمت خودرو از این جهت که موجب نارضایتی مصرف کننده است، مخالف هستیم، اذعان داشت: با توجه به کاهش قدرت خرید مردم، افزایش قیمت خودرو را به صلاح نمی‌دانیم، اما معتقدیم قیمت خودرو‌های داخلی را باید در شرایط رقابتی و با نگاه به واردات خودرو تعیین کرد.

تعداد بازدید : 6

ارسال نظر