۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸
اختصاصی
نباید به خودروساز اجازه داد محصول خود را به هر قیمتی که می‌خواهد، عرضه کند + فیلم
رییس کمیسیون امور داخلی و شورا‌های مجلس شورای اسلامی توافق میان وزارت صمت و خودروسازان برای آزادسازی نسبی قیمت خودرو را عامل افزایش شدید قیمت خودرو در بازار شب عید دانست.
کد خبر: ۶۵۰

به گزارش کارنا، محمدصالح جوکار در خصوص درخواست خودروسازان دولتی از وزیر صمت مبنی بر افزایش ۶۰ هزار دستگاهی تولید خودرو‌های دارای اختلاف قیمت زیاد با بازار و عرضه آن‌ها با قیمت ۵ درصد کمتر از نرخ بازار اظهار داشت: اگرچه وزارت صمت مدعی است قیمت فعلی خودرو‌های داخلی عامل زیان در شرکت‌های خودروسازی است، اما افزایش قیمت خودرو به بهانه تامین نیاز بازار شب عید قطعا تاثیر منفی بر بازار خودرو خواهد داشت.

وی با بیان این مطلب که در صورت افزایش بهای کارخانه‌ای خودرو و فروش آن‌ها در حاشیه بازار، همین قیمت‌ها ملاک و مبنای قیمتی بازار آزاد در سال آینده قرار خواهند گرفت، افزود: راهکار اساسی برای توقف زیاندهی خودروسازان، واقعی سازی قیمت خودرو و بهبود کیفیت خودرو‌های داخلی افزایش بهای خودرو نیست بلکه با ورود خودرو‌های خارجی و ایجاد رقابت است که می‌توان به رفع مشکلات صنعت خودرو کمک کرد.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار کارنا تاکید کرد: قیمت خودرو تنها در صورت واردات خودرو و ایجاد رقابت آزاد در خودروسازی می‌تواند در بازار آزاد تعیین شود، اما اکنون که با کاهش عرضه خودرو مواجه هستیم نباید اجازه داد خودروساز محصول خود را به هر قیمتی که می‌خواهد، عرضه کند.

رییس کمیسیون امور داخلی و شورا‌های مجلس شورای اسلامی در پایان بیان کرد: وزارت صمت باید شرایطی فراهم کند که هر ایرانی با استفاده از ارز خود بتواند یک خودرو وارد کند.

تعداد بازدید : 4

ارسال نظر