۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۳
شرط ثبت نام در فراخوان جدید خودرو‌های وارداتی سامانه یکپارچه + جزییات
به گفته مسئولان، نخستین عرضه خودرو‌های وارداتی در سال ۱۴۰۳ قرار است از امروز ۱۶ اردیبهشت ماه آغاز شود. با این حال اعلام شده که در این دوره ثبت نام جدیدی صورت نمی‌گیرد و تنها ۱۵ هزار نفری که قبلا در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند، مجاز به انتخاب و خرید خودرو‌های وارداتی برقی و بنزینی هستند.
کد خبر: ۳۲۱۲

به گزارش کارنا، عرضه جدید قرار است از طریق سامانه یکپارچه خودرو انجام شود و از آنجاکه سامانه مختص خودرو‌های برقی هنوز آماده نشده، عرضه این خودرو‌ها نیز از طریق سامانه یکپارچه انجام می‌شود.

در حال حاضر وزارت صنعت درباره جزئیات نخستین عرضه خودرو‌های وارداتی در سال ۱۴۰۳ اطلاعاتی ارایه نکرده، اما گویا قرار شده فقط خودرو‌های برقی عرضه شوند. از طرف دیگر آمار‌های متفاوتی درباره خودرو‌های موجود در گمرک ارایه شده که بین ۱۳ هزار دستگاه تا ۵۰ هزار دستگاه متغیر است.

همچنین، عرضه روز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تنها مختص افرادی است که قبلا برای خودرو‌های وارداتی ثبت‌نام کرده‌اند. به همین دلیل برای افرادی که قبلا درخواست خرید داشته‌اند سامانه قابل دسترس خواهد بود.

پیش‌تر مهدی ضیغمی رییس سازمان توسعه تجارت اعلام کرده بود که از ۳۰ هزار ثبت‌نام کننده برای خودرو‌های وارداتی حدود ۱۵ هزار نفر خودروی خود را تحویل گرفته‌اند، به همین دلیل پیش‌بینی می‌شود که در نخستین عرضه خودرو در سامانه یکپارچه همین حدود خودروی برقی عرضه شود.

البته چند روز پیش ضیغمی خبر داده بود که بیش از ۵ هزار خودروی برقی به کشو وارد شده و در روز‌های آتی سری جدید خودرو‌های ثبت سفارش شده وارد کشور می‌شوند.

شرایط و قیمت خودرو‌های برقی وارداتی
در حال حاضر خودرو‌های برقی با قیمت کمتر از ۲۰ هزار یورو با تعرفه کمتر از یک درصد ترخیص می‌شوند. همچنین خودرو‌های برقی با قیمت بین ۲۰ تا ۳۰ هزار یورو با تعرفه ۱۱ درصد واردات خواهند شد.

از طرف دیگر ثبت‌نام برای خودرو‌های برقی، دیگر نیاز به بلوکه کردن پول ندارند. هرچند در مقطع کنونی تنها افرادی که قبلا در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند می‌توانند در این عرضه مشارکت کنند. اما در دوره‌های بعد متقاضیان جدید می‌توانند بدون بلوکه کردن پول نسبت به ثبت‌نام برای خرید خودرو‌های جدید اقدام کنند.
منبع: کاما پرس

ارسال نظر