۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۸
اختصاصی
مرگ عابران پیاده به بالاترین حد خود در ۴۰ سال گذشته رسید
عابران پیاده با سرعت تکان دهنده‌ای جان خود را از دست می‌دهند
کد خبر: ۳۷۸۰

به گزارش کارنا، عابران پیاده با سرعت تکان دهنده‌ای جان خود را از دست می‌دهند و طبق مار در سال ۲۰۲۲ حدود ۷ هزار و ۵۲۲ نفر در وادث رانندگی کشته شده اند.

این افزایش ۷۵ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۰، بالاترین رقم در ۴۰ سال گذشته است. بین سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱، زمانی که این تعداد از ۶ هزار و ۵۶۵ نفر به ۷ هزار و ۳۸۸ نفر افزایش یافت، جهش قابل توجهی داشت که همزمان با گزارش‌های افزایش مرگ و میر ناشی از ترافیک برای رانندگان است.

به گزارش خبرنگار کارنا، بیشترین حوادث مربوط به مناطق کم درآمد است. نسبت افراد حادثه دیده در پایین ترین سطح درآمد جامعه ، تقریباً پنج برابر تعداد افراد در بالاترین سطح درآمد بوده است.

خانوار‌هایی با درآمد سالیانه کمتر از ۵۰ هزار دلار تنها ۱۷ درصد از کل جمعیت را تشکیل می‌دهند، اما ۳۰ درصد از کل مرگ و میر عابران پیاده را شامل می شوند.

افراد ۵۰ تا ۶۴ ساله بیشترین احتمال کشته شدن را داشتند، اگرچه گروه بالای ۷۵ سال چندان از این قاعده عقب نیست. افراد جوان ممکن است فقط در تصادفی که برای یک عابر پیاده مسن‌تر کشنده باشد، مجروح شوند. طبق آمار تعداد کمی از مرگ و میر‌ها در گروه سنی صفر تا ۱۹ سال را نشان می‌دهد.

برچسب ها:

ارسال نظر