به گزارش کارنا٬ فورد تعداد ۵۵۲ هزار و ۱۸۸ دستگاه از خودروهای F-۱۵۰ مدل ۲۰۱۴ را برای رفع نقص گیربکس که میتواند منجر به کاهش دنده در خودروی در حال حرکت شود را فراخوان میکند.
کاهش ناگهانی دنده به دنده اول در سرعت بالا میتواند منجر به از دست دادن کنترل و یا توقف خودرو شود. فورد میگوید عملکرد نادرست سنسور خط محرک عامل این مشکل است.
در گزارش فراخوان فورد آمده است: "در برخی خودروها ممکن است سیگنال سنسور سرعت شفت خروجی انتقال به ماژول کنترل پیشرانه به طور متناوب از دست برود که این اتفاق منجر به کاهش موقت و ناخواسته دنده به دنده یک میشود. کاهش دنده به دنده اول بدون هشدار میتواند منجر به از دست دادن کنترل خودرو شود و خطر تصادف را افزایش دهد.
پیچیدگی مسئله این است که فورد دلایل متعددی را برای مشکلات سیگنال OSS شناسایی کرده است. آلودگی، اتصال برق به زمین، خوردگی کانکتور، جابجایی پین اتصال، و خروجیهای نادرست از سنسور همه می تواند عامل این مشکل باشد. بنابراین هیچ راه واحدی برای رفع مستقیم مشکل وجود ندارد.
ارسال نظر