۰۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۰
اختصاصی
حذف شرط پرداخت هزینه خدمات پس از فروش کامیون های وارداتی هنوز ابلاغ نشده است
حذف هزینه خدمات پس از فروش کامیون‌های وارداتی عاملی موثر بر نوسازی ناوگان جاده‌ای و کاهش قیمت کامیون‌های وارداتی است.
کد خبر: ۵۳۰۴

به گزارش کارنا، رییس کانون انجمن‌های صنفی شرکت‌های حمل و نقل داخلی کشور حذف هزینه خدمات پس از فروش کامیون‌های وارداتی را عاملی موثر بر نوسازی ناوگان جاده‌ای و کاهش قیمت کامیون‌های وارداتی دانست.

رضا رستمی درباره اقدام جدید گمرک مبنی بر حذف شرط پرداخت هزینه خدمات پس از فروش برای ترخیص کامیون‌های وارداتی عنوان کرد: علیرغم طرح این موضوع در رسانه ها، اما تا کنون آیین نامه و دستورالعمل اجرایی حذف هزینه خدمات پس از فروش کامیون‌های وارداتی ابلاغ نشده است.

وی با بیان اینکه در قبال هزینه‌ای که به منظور ارائه خدمات پس از فروش از صاحبان کامیون وارداتی دریافت شده، خدماتی قابل قبولی به آن‌ها ارائه نشده است، افزود: اجرای این دستورالعمل و حذف هزینه خدمات پس از فروش کامیون‌های وارداتی نقش به سزایی در نوسازی ناوگان جاده‌ای و کاهش قیمت کامیون‌های وارداتی خواهد داشت.

رییس کانون انجمن‌های صنفی شرکت‌های حمل و نقل داخلی کشور در گفتگو با خبرنگار کارنا اظهار داشت: با توجه به عمربالای ناوگان جاده‌ای و مصرف روزانه بیش از ۶۰ لیتر سوخت گازوئیل در کشور، ابلاغ این آیین نامه به تسهیل فرآیند واردات کامیون و نوسازی ناوگان کمک کرده و منجر به صرفه جویی حداقل ۵۰ درصدی در مصرف سوخت ناوگان جاده‌ای خواهد شد.

رستمی با اشاره به اینکه قیمت سوخت گازوئیل در ایران ۳۰۰ تومان و در کشور‌های حوزه خلیج فارس حدود ۴ هزار تومان است، بیان کرد: با صرفه جویی در مصرف سوخت، دولت می‌تواند از محل فروش گازوئیل مازاد به کشور‌های حاشیه خلیج فارس و ما به التفاوت قیمت سوخت، ناوگان جاده‌ای کشور را ظرف مدت سه سال نوسازی کند.

رییس کانون انجمن‌های صنفی شرکت‌های حمل و نقل داخلی کشور در پاسخ به این پرسش که آیا با حذف هزینه خدمات پس از فروش، اصالت سنجی کامیون‌های وارداتی برای مصرف کنندگان دچار چالش نخواهد شد، اذعان داشت: اغلب کامیون‌هایی که اکنون وارد کشور می‌شوند از برند‌های چینی هستند که قطعات آن‌ها توسط برخی شرکت‌های خدمات پس از فروش در داخل تامین می‌شود.  

ارسال نظر