۰۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۷
اختصاصی
واردات کامیون بدون خروج کامیون‌های فرسوده زمینه ساز دلال بازی است
واردات کامیون بدون خروج کامیون‌های فرسوده نه تنها به توسعه ناوگان کمک نمی‌کند بلکه موجب ناترازی میان عرضه و تقاضا، دلال بازی و آسیب به ناوگان جاده‌ای کشور خواهد شد.
کد خبر: ۴۳۹۱

به گزارش کارنا، رئیس کانون سراسری کامیون‌داران ایران اظهار داشت: با توجه به محدودیت در عرضه بار و مازاد خودرو‌های سنگین، واردات کامیون بدون خروج کامیون‌های فرسوده نه تنها به توسعه ناوگان کمک نمی‌کند بلکه موجب ناترازی میان عرضه و تقاضا، دلال بازی و آسیب به ناوگان جاده‌ای کشور خواهد شد.

فیروز خدایی با انتقاد از افزایش قیمت گواهی اسقاط خودرو‌های تجاری عنوان کرد: در جدول معادل سازی آیین نامه جدید اسقاط خودرو‌های فرسوده از گواهی اسقاط خودرو‌های سواری برای شماره گذاری کامیون و کشنده استفاده شده است در حالی که ارائه گواهی اسقاط سواری ربطی به خروج کامیون‌های فرسوده ندارد و به نوسازی ناوگان تجاری کشور منجر نخواهد شد.

وی ادامه داد: نوسازی واقعی یعنی به ازای تولید و واردات یک کامیون یا کشنده، یک کامیون فرسوده از رده خارج شود، اما متاسفانه نه تنها این قانون در سال‌های اخیر اجرایی نشده بلکه در آیین نامه جدید اسقاط خودرو‌های فرسوده، خروج ناوگان فرسوده منوط به ارائه ۱۶ گواهی اسقاط سواری شده است.

رئیس کانون سراسری کامیون‌داران ایران در گفتگو با خبرنگار کارنا بیان کرد: در حوزه تولیدات داخل نیز قرار بود تولیدکنندگان به ازای شماره گذاری هر یک دستگاه خودروی سنگین، یک یا دو گواهی اسقاط ارائه کنند که این قانون نیز از سوی خودروسازان تجاری اجرایی نشده است.

خدایی تصریح کرد: با توجه به محدودیت در عرضه بار و مازاد خودرو‌های سنگین، واردات کامیون بدون خروج کامیون‌های فرسوده نه تنها به توسعه ناوگان کمک نمی‌کند بلکه موجب ناترازی میان عرضه و تقاضا، دلال بازی و آسیب به ناوگان جاده‌ای کشور خواهد شد.

رئیس کانون سراسری کامیون‌داران ایران در پایان تاکید کرد: دولت باید با افزایش ناوگان ورودی و ارائه تسهیلات ارزان قیمت به صورت همزمان به خروج کامیون‌های فرسوده از چرخه کمک کند.

ارسال نظر