۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۷
اختصاصی
با تازه وارد بازار ابرخودرو‌های فوق ممتاز آشنا شوید
به تازگی یک مدل بدون سقف جدید به دوران ابرخودرو‌های فوق ممتاز راه یافته است چرا که خودروساز ایتالیایی افسانه ای، پاگانی، یوتوپیا رودستر جدید خود را معرفی کرده است.
کد خبر: ۵۶۰۰

به گزارش کارنا، به تازگی یک مدل بدون سقف جدید به دوران ابرخودرو‌های فوق ممتاز راه یافته است چرا که خودروساز ایتالیایی افسانه ای، پاگانی، یوتوپیا رودستر جدید خود را معرفی کرده است.

این نسخه کانورتیبل همچون مدل کوپه آن بسیار خاص است و در زمینه سواری و سرعت هیچ مصالحه‌ای را نمی‌پذیرد. یوتوپیا رودستر با قیمت ۳.۱ میلیون دلار به اضافه مالیات محلی عرضه شده و به زودی در هفته خودروی مونتری آمریکا به نمایش عمومی در می‌آید.

این مدل رودستر بدنه کربنی خاص خود را با همتای کوپه اش شریک است. مسلما یوتوپیا تنها با فیبر کربنی ساخته نشده، اما یک ترکیب هوشمندانه از موادی که شامل فلز یا رشته‌های کامپوزیتی هستند، استحکام قابل توجهی به این خودرو داده است.

علیرغم سخت افزار مازاد مربوط به سقف در این مدل، پاگانی وزن آن را همان ۱۲۸۰ کیلوگرم مدل کوپه اعلام کرده است. پانل سقف این خودرو یک سقف سخت قابل جدا شدن است و حتی زمانی که بسته باشد اجازه ورود نور خورشید به داخل کابین را می‌دهد چرا که جنسی شفاف دارد.تولیدی:با تازه وارد بازار ابرخودرو‌های فوق ممتاز آشنا شوید

زیر روکش موتور این خودرو موتور تواین توربو ۶.۰ لیتری V۱۲ ساخت AMG مشابه همتای کوپه اش تعبیه شده است. در حالی که AMG هنوز موتور‌های V۱۲ را برای تعداد اندکی از مدل‌های خود تولید می‌کند، اما موتور استفاده شده در پاگانی یوتوپیا هنوز کاملا سفارشی سازی شده است.

بیشینه قدرت این خودرو ۸۵۱ اسب بخار و گشتاور آن ۱۱۰۰ نیوتون متر است و از طریق گیربکس دستی هفت سرعته ساخته شده با همکاری XTrac، نیروی چرخ‌های عقب را تامین می‌کند. یک گیربکس نیمه اتوماتیک هفت سرعته نیز برای این خودرو ارائه می‌شود.

رینگ‌های این خودرو آلیاژی ۲۱ و ۲۲ اینچی هستند که با جدیدترین نسل تایر‌های سایبر Trofeo RS پیرلی پوشیده شده اند که قادر هستند به طور مستقیم اطلاعات فشار تایر و سطح خوردگی را به کامپیوتر خودرو بدهند.
طراحی بدنه این خودرو بسیار شبیه به همتای کوپه آن است.

تولیدی:با تازه وارد بازار ابرخودرو‌های فوق ممتاز آشنا شوید

ارسال نظر