به گزارش کارنا، خودروسازان در چند ماه گذشته در مورد سیاستهای جمع آوری دادهها و نحوه دریافت رضایت برای به اشتراک گذاشتن آن اطلاعات با اشخاص ثالث، تحت نظارت شدید قرار گرفته اند. بررسیها نشان میدهد که برخی از خودروسازان اطلاعات راننده را به کارگزاران داده میفروشند. آنها نیز این اطلاعات را بسته بندی کرده و به شرکتهای بیمه فروختهاند.
بر اساس این نامه، هوندا دادههای ۹۷هزار خودرو را بین سالهای ۲۰۲۰تا ۲۰۲۴ با وریسک به اشتراک گذاشته است. مالکانی که از طریق برنامه تلفن همراه این شرکت در برنامه بازخورد راننده هوندا شرکت کردهاند، دادههای خود را در اختیار شرکت تحلیلی قرار دادهاند که به هوندا ۲۵هزار و ۹۲۰دلار پرداخت کرده است.
به گفته سناتورهای آمریکایی، هیوندای نیز بین سالهای ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۴اطلاعات بسیار بیشتری از کاربرانی را که اتصال اینترنت خودروی خود را فعال کرده بودند، به وریسک فروخت و به طور خودکار آن رانندگان را در برنامه امتیاز رانندگی خودروساز ثبت نام میکرد، بدون اینکه به آنها اطلاع دهد. این شرکت اطلاعات ۱.۷میلیون وسیله نقلیه را تقریبا یکمیلیون دلار یا ۶۱سنت به ازای هر خودرو فروخت.
منبع: دنیای اقتصاد
ارسال نظر