۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۴
اختصاصی
نتایج اولیه تست رنگ بدنه خاص نیسان امیدوار کننده بود
نیسان در حال تست یک رنگ بدنه خودرویی نوآورانه است که طراحی شده تا در هوای گرم، کابین خودرو‌ها را خنک‌تر نگه دارد و نیاز به تهویه هوا را کاهش داده و بهره وری کلی خودرو را افزایش دهد.
کد خبر: ۶۰۲۹

به گزارش کارنا،این رنگ بدنه نوین که با همکاری رادی کول، پیشگام تکنولوژی خنک کننده تابشی، ساخته شده شامل فراماده‌ای است که ترکیبی از کامپوزیت مصنوعی با ویژگی‌های منحصر به فرد است که نور خورشید را منعکس و مسیر آن را تغییر می‌دهد. این تکنولوژی بخشی از تلاش‌های گسترده‌تر نیسان برای هدایت نوآوری‌های پایدار در صنعت خودروسازی است.

نیسان در نوامبر ۲۰۲۳ یک تست ۱۲ ماهه را در فرودگاه هانه دای توکیو آغاز کرد. این رنگ بدنه جدید روی یک دستگاه نیسان NV۱۰۰ خدماتی اعمال شد که توسط فرودگاه استفاده می‌شد. فضای آسفالتی وسیع فرودگاه هانه دا یک محیط ایده آل را برای تست این رنگ در شرایط حقیقی و شرایط دمایی بالا ایجاد می‌کرد.

نتایج اولیه این تحقیقات امیدوارکننده است. خودرو‌های مجهز به رنگ بدنه خنک نیسان در هنگام پارک شدن در زیر نور خورشید حدود ۱۲ درجه سلسیوس دمای بدنه کم‌تر را نشان داده اند و دمای کابین آن‌ها ۵ درجه سلسیوس خنک‌تر از خودرو‌های با رنگ بدنه معمولی بوده است. این کابین خنک‌تر نه تنها راحتی بیش تری به همراه دارد بلکه نیاز به تهویه هوا را کاهش می‌دهد و باعث ارتقای بهره وری سوخت شده و عمر بیش تری باطری در خودرو‌های برقی را نیز به همراه دارد.

تولیدی:نتایج اولیه تست رنگ بدنه خاص نیسان امیدوار کننده بود

فراماده این رنگ بدنه با دو مکانیزم اصلی کار می‌کند. ابتدا با بازتاب پرتو‌های مادون قرمز نزدیک نور خورشید مانع از ایجاد گرما می‌شود و سپس امواج الکترومغناطیسی را منتشر می‌کند که می‌توانند با انرژی خورشید مقابله کرده و مسیر آن را از خودرو تغییر دهند. این دو عملکرد به طور قابل توجهی جذب گرما روی سطوحی همچون سقف، کاپوت و در‌ها را کاهش می‌دهند.

در حالی که این رنگ بدنه هنوز در مرحله تست است، نیسان امید دارد به تدریج این رنگ بدنه خنک را در رنگ‌های مختلف برای سفارش‌های خاص، به ویژه خودرو‌های تجاری سبک همچون ون ها، وانت‌ها و آمبولانس‌ها ارائه دهد که زمان زیادی را زیر نور خورشید می‌گذرانند.

تولیدی:نتایج اولیه تست رنگ بدنه خاص نیسان امیدوار کننده بود

ارسال نظر