۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۵
اختصاصی
در خودروسازی موفق عمل نکرده ایم و باید از مردم عذرخواهی کنیم + فیلم
تکنولوژی تولید خودرو‌ها در کشور برای ۲۰ سال قبل است و خودرویی که امروز تولید می‌شود، سال بعد با مختصر تغییری با نام دیگری و به عنوان محصول جدید به بازار عرضه می‌شود.
کد خبر: ۶۹۳۹

به گزارش کارنا، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تکنولوژی تولید خودرو‌ها در کشور برای ۲۰ سال قبل است و خودرویی که امروز تولید می‌شود، سال بعد با مختصر تغییری با نام دیگری و به عنوان محصول جدید به بازار عرضه می‌شود.

بهنام رضوانی با اشاره به اینکه صنعت خودروسازی کشور با مشکلات اساسی دست و پنجه نرم می‌کند، عنوان کرد: اگرچه صنایع قطعه سازی و خودروسازی نقش مهمی در اشتغال زایی کشور دارند، اما  با مسیر اشتباهی که خودروسازان طی سال‌های اخیر پیموده اند، نتوانسته اند در راستای سرمایه گذاری خارجی، مشارکت با خودروسازان جهانی و راه اندازی خطوط تولید خودرو‌های خارجی در داخل گام بردارند. در نتیجه صنعت خودروسازی در کشور به صنعتی انحصاری تبدیل شده و هم تولیدکننده با زیان مواجه است و هم مصرف کننده از کیفیت خودرو‌های داخلی رضایت ندارد.

 وی تصریح کرد: متاسفانه در خودروسازی موفق عمل نکرده ایم و باید جسارت این را داشته باشیم از این بابت از مردم عذرخواهی کنیم و به جای خودروسازی از ظرفیت‌های قطعه سازی و توانمندی قطعه سازان استفاده کنیم و قطعه ساز خوبی در دنیا باشیم.

 نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار کارنا بر ضرورت خروج دولت از صنعت خودرو تاکید کرد و گفت: علیرغم اینکه بخشی کمی از سهام خودروسازان بزرگ در اختیار دولت است، اما عموما مدیران خودروسازی از سوی دولت تعیین شده و این دخالت‌های نا به جا، سوء مدیریت در صنعت خودرو، کاهش کیفیت و نارضایتی مردم از خودرو‌های داخلی را به همراه داشته است.

رضوانی با بیان اینکه کیفیت خودرو‌های داخلی قابل مقایسه با خودرو‌های خارجی نیست، افزود: تکنولوژی تولید خودرو‌ها در کشور برای ۲۰ سال قبل است. خودرویی که امروز تولید می‌شود، سال بعد با مختصر تغییری با نام دیگری و به عنوان محصول جدید به بازار عرضه می‌شود و یک قوای محرکه برای ۵ مدل خودرو به کار می‌رود.

وی تصریح کرد: از طرفی هیچ نهادی پاسخگوی زیان انباشته خودروسازان نیست. در واقع با دور تسلسل باطل در صنعت خودرو مواجه بوده و تحول جدی را در خودروسازی شاهد نیستیم و با مسیر فعلی در خودروسازی به جایی نخواهیم رسید.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان ضمن تاکید بر ضرورت تغییر سیاست‌های کلان در خودروسازی بیان کرد: ضمن اینکه وزیر صمت باید برنامه اساسی را برای کیفی سازی خودرو‌های تولیدی و بهره گیری از تکنولوژی جهانی در صنعت خودرو تدوین کند و توجه ویژه به حوزه خودرو داشته باشند، کمیسیون صنایع مجلس نیز موضوع خودرو را در رئوس برنامه‌های خود قرار داده و برنامه‌های وزیر جدید صمت را به طور مرتب پیگیری خواهیم کرد.  

تعداد بازدید : 3



 

 

ارسال نظر