به گزارش کارنا، بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد که نقص سیستم ترمز که منجر به فراخوان حدود ۱.۵ میلیون دستگاه خودرو توسط BMW شده است، بیش از دو سال طول کشیده است تا کشف شود. این گزارش میگوید که مشتریان و نمایندگیها از ماه ژوئن ۲۰۲۲ شروع به شکایت در مورد ترمزهای معیوب کردند.
با این حال، تا ماه گذشته این خودروساز آلمانی از این که چه تعداد خودرو تحت تأثیر این موضوع قرار گرفته است، اطلاعاتی نداشته است. پس از آنکه بیامو اعلام کرد که هزینه رفع نقص سیستم ترمز ممکن است تا ۱ میلیارد یورو باشد، سهام این شرکت سقوط کرد و ۵ میلیارد یورو از ارزش آن کاهش یافت.
در نتیجه تحقیقات گسترده بیامو در مورد این مشکل که در اکتبر ۲۰۲۳ آغاز شد، حدود ۸۰۰۰۰ دستگاه خودرو در ایالات متحده در ماه فوریه فراخوان شدند. این رقم از آن زمان افزایش یافته و به نظر میرسد یک مشکل فراگیر برای بیامو بوده و شامل تعدادی از برندهای رولزرویس نیز میشود. فردیناند دودنهوفر، مدیر مرکز تحقیقات خودرو در بوخوم در این باره گفت: این فراخوان معمولی نیست، این یک شوک قابل توجه است.
یک سخنگوی بیامو به بلومبرگ گفت که کشف میزان و تأثیر مالی این فراخوان زمان خواهد برد.
گزارش شده است که این نقص به قطعات تولید شده در یک کارخانه در مجارستان مرتبط میشود که در آن لکهها یا گرد و غبار روی بردهای الکتریکی عملکرد آن را تحت تأثیر قرار دادهاند.
منبع:روزگار خودرو
ارسال نظر