به گزارش کارنا، عضو هیات مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعهسازان خودرو کشور وابستگی خودروسازان به واردات قطعات از چین را سیاستی نسنجیده عنوان و بیان کرد: با به کارگیری این سیاست ارزش افزوده ایجاد شده در اختیار چینیها قرار گرفته و منافع ملی کشور نیز با خطر مواجه خواهد شد.
حسن زارع نژاد واردات قطعات از سوی خودروسازان داخلی را تهدیدی برای صنعت خودرو و قطعه سازی کشور برشمرد و عنوان کرد: متاسفانه خودروسازان چینی تمایلی به داخلی سازی قطعات در داخل ندارند و این امر موجب شده حتی خودروسازان مونتاژکار نیز قادر به تضمین تامین قطعات خودروهای خود نباشند، زیرا قطعات را در اختیار ندارند و به همین دلیل قطعات این خودروها با قیمت گزاف به دست مصرف کننده رسیده و نارضایتی شدید صاحبان خودروهای مونتاژی را به همراه داشته است.
وی با بیان اینکه وابستگی خودروسازان به قطعات ساخت چین سیاستی نسنجیده است، تصریح کرد: به بکارگیری این سیاست ارزش افزوده ایجاد شده را در اختیار چینیها قرارداده و منافع ملی کشور را با خطر مواجه کرده است.
عضو هیات مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعهسازان خودرو کشور در گفتگو با خبرنگار کارنا یادآور شد: طبق سیاست وزارت صمت قرار بود سالانه ٢٠ درصد به عمق داخلی سازی قطعات خودروهای مونتاژی افزوده شود، اما متأسفانه این سیاست نیز اجرایی نشده است چراکه چینیها به بهانههای مختلف از این موضوع طفره میروند.
زارع نژاد با اشاره به اینکه داخلی سازی قطعات برای قطعه سازان داخلی مقرون به صرفه نیست، افزود: متاسفانه سیاست خودروسازان چینی در فروش محصول به نحوی است که در ابتدا از یک مدل خودرو ١٠٠ هزار دستگاه تولید میکنند و پس از تولید ٥٠ هزار دستگاه به یکباره مدل خودرو را تغییر میدهند.
ارسال نظر