۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۰
اختصاصی
بی ام و تولید اسکای تاپ کانسپت را تایید کرد
بی ام و اوایل سال جاری اسکای تاپ کانسپت خود را رونمایی کرد. اکنون قرار است ویژگی‌های کانسپت از این خودرو حذف شده و بی ام و اسکای تاپ به تولید برسد.
کد خبر: ۷۶۸۷

به گزارش کارنا، بی ام و اوایل سال جاری اسکای تاپ کانسپت خود را رونمایی کرد. اکنون قرار است ویژگی‌های کانسپت از این خودرو حذف شده و بی ام و اسکای تاپ به تولید برسد.

همچون بی ام و ۳.۰ CSL که در سال ۲۰۲۲ به مناسبت پنجاهمین سال تاسیس بخش M بی ام و معرفی شد تنها ۵۰ دستگاه از اسکای تاپ تولید خواهد شد. اسکای تاپ که یک کانورتیبل ممتاز است یادبودی برای تاریخ رودستر‌های نمادین بی ام و است و این برند آلمانی، ۵۰۷ و Z۸ را الهام بخشی برای آن در نظر گرفته اند.

علاوه بر طراحی زیرساختی کاملا جدید برای اسکای تاپ، این کانسپت اساسا مبتنی بر بی ام و سری ۸ کنونی است و از بدنه‌ای سفارشی با سقفی کروک بهره می‌برد. این امر به معنای آن است که این خودرو تماما از نیرومحرکه احتراقی بهره می‌برد و علاوه بر بهره گیری از اهرم دنده به جای دکمه انتخاب دنده که در اکثر مدل‌های بی ام و تعبیه می‌شود، دارای عناصری از مدل‌های قدیمی‌تر بی ام و است.

موتور این خودرو تواین توربوشارژ ۴.۴ لیتری V۸ با قدرت ۶۱۶ اسب بخار است. این موتور با اتصال به گیربکس اتوماتیک هشت سرعته و سیستم چهار چرخ فعال xDrive بی ام و شتاب صفر تا صد ۳.۳ ثانیه را در اسکای تاپ فراهم می‌سازد.

بی ام و تولید اسکای تاپ کانسپت را تایید کرد

برخلاف سری ۷، اسکای تاپ کانسپت دارای یک جفت جلوپنجره نسبتا کوچک‌تر نمادین بی ام و است که با زاویه‌ای معکوس از سپر بیرون آمده اند. چراغ‌های جلوی ممتاز باریک این خودرو دارای عناصر داخلی ساده بوده و بالای سپر زیرین صاف تری تعبیه شده اند.

قسمت پشت و ساده این خودرو تزئینات زیادی ندارد و دارای چراغ‌های افقی ساده، سپر‌های ساده و بدون نوار چراغ‌ها است. جزئیات طراحی این خودرو از بسیاری از خودرو‌های جاده‌ای اخیر بی ام و ساده‌تر است.

کابین اسکای تاپ دارای ساختار پایه مشابه سری ۸ است اگرچه صندلی‌های چرمی و تزئینات کریستالی در کابین آن به کار رفته است.

بی ام و تولید اسکای تاپ کانسپت را تایید کرد

ارسال نظر