به گزارش کارنا، در واقع یویو پرو یک خودروی واقعی نیست بلکه یک چهارچرخ تحت طبقه بندی L۷e است که همان گروهی است که سیتروئن امی و میکرولینوی الهام گرفته از بی ام و ایزتا در آن حضور دارند. این خودرو با نیروی تمام برقی میتواند به بیشینه سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت برسد و طیف حرکتی ۱۵۰ کیلومتر را با یک بار شارژ طی کند. این عملکرد بسیار قابل توجهتر از بیشینه سرعت ۴۵ کیلومتر بر ساعت و طیف حرکتی ۷۲ کیلومتری رقیب سیتروئن آن است.
این خودرو طراحی سادهای دارد که در ایتالیا ساخته شده و تنها ۵۷ قطعه، یویو پرو را تشکیل میدهند و در روند ساخت آن از پرینت سه بعدی استفاده زیادی شده است.
این مدل جدید که گمان میرود قیمتی در حدود ۱۵ هزار پوند داشته باشد، هم قیمت داچیا اسپرینگ و لیپ موتور T۰۳ خواهد بود که هر دو خودروهایی تمام عیار هستند.
این خودروی XEV با طول ۲۵۳۰ میلی متر، یک متر کوچکتر از مدلهای داچیا و لیپ موتور است و کابین آن به جای چهار نفر برای دو نفر جا دارد. صندوق عقب XEV یویو پرو ۱۴۰ لیتر ظرفیت دارد که به طور قابل توجهی بیشتر از ۶۳ لیتر در سیتروئن امی است.
موتور برقی نصب شده در پشت یویو پرو تنها قدرت ۲۰ اسب بخار تولید میکند اگرچه وزن کم ۸۳۶ کیلوگرمی این خودرو برقی آن را قادر میسازد به خوبی حداقل در شهر حرکت کند. باتری ۱۰.۴ کیلووات ساعت این خودرو میتواند نرخ شارژ ۲.۳ کیلووات داشته باشد که در این صورت تنها در مدت سه ساعت میتواند از شارژ صفر به ۱۰۰ درصد برسد.
گمان میرود یویو پرو اواخر سال جاری وارد جادههای انگلستان شود.
ارسال نظر