۲۴ دی ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۹
اختصاصی
سالهاست در حوزه کیفیت و قیمت در حق مصرف کنندگان خودرو اجحاف شده است + صوت
عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه واردات خودرو مطالبه مردم و مجلس است، بیان کرد: قطعا مجلس در برابر واردات کوتاه نخواهد آمد و به نفع خودروسازان نیز است.
کد خبر: ۱۰۱۱۱

به گزارش کارنا، عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه واردات خودرو مطالبه مردم و مجلس است، بیان کرد: قطعا مجلس در برابر واردات کوتاه نخواهد آمد و به نفع خودروسازان نیز است.

مجتبی یوسفی با اشاره به اینکه زیاندهی دو خودروساز بزرگ به قصه پرتکرار صنعت خودرو کشور تبدیل شده است، اظهار داشت: اگر خودروسازان با زیان تولید می‌کنند چرا دولت سهام خود در خودروسازی را همان طور که مجلس در برنامه هفتم توسعه پیش بینی کرده است به بخش خصوصی واگذار نمی‌کند که خودروسازان نیز بیش از این متضرر نشوند؟

وی در گفتگو با خبرنگار کارنا ادامه داد: قانون دیگری که در مجلس یازدهم تصویب و مجلس دوازدهم آن را دنبال خواهیم کرد، افزایش قیمت مواد اولیه، قطعات و خودرو متناسب با رشد نرخ ارز است. بسیاری از تولیدکنندگان از جمله خودروسازان با رشد بهای ارز، قیمت محصولات خود را افزایش داده، اما با کاهش نرخ دلار می‌گویند افزایش قیمت خودرو ربطی به رشد نرخ ارز نداشته و تحت تاثیر عوامل دیگر اتفاق افتاده است.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چرا قیمت تمام شده تولیدات داخل باید تحت تاثیر رشد نرخ ارز افزایش پیدا کند، تصریح کرد: اینها تناقضاتی است که در بسیاری از صنایع از جمله صنعت خودرو با آن مواجه هستیم.

یوسفی همچنین افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو را غش در معامله دانست و افزود: متاسفانه مصرف کننده‌ای که شش ماه قبل خودرویی را خریداری کرده و در انتظار تحویل آن از سوی خودروساز است به یکباره با افزایش قیمت ۳۰ درصدی مواجه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه واردات خودرو مطالبه مردم و مجلس است، تاکید کرد: قطعا مجلس در برابر واردات کوتاه نخواهد آمد و به نفع خودروسازان نیز است چراکه با رقابتی که در بازار ایجاد خواهد شد، خودروسازان از زیاندهی خارج شده و محصولات باکیفیت خود را به بازار‌های هدف، صادر خواهند کرد.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی یادآور شد: کمیسیون تلفیق مجلس نیز در راستای تسهیل فرآیند واردات، ارز واردات را از دو میلیارد یورو به سه میلیارد یورو و تعرفه واردات را از ۱۰۰ به ۶۰ درصد کاهش داده است.

یوسفی در پایان خاطرنشان کرد: تنها راه حل رفع مشکلات در خودروسازی کشور در حوزه کیفیت و قیمت و اجحافی که سالهاست در حق مصرف کننده شده واردات و ایجاد رقابت در بازار خودرو است. به خودروسازان نیز توصیه می‌کنیم با توجه به توانمندی‌هایی که دارند با صادرات محصولات خود از زیاندهی خارج شوند.

تعداد بازدید : 1

ارسال نظر