۲۰ دی ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۷
اختصاصی
هوندا با دو مدل از سری صفر خود به CES رفت + تصاویر
 هر دوی این مدل‌ها که در CES امسال به نمایش درآمده اند به جای کانسپت، به عنوان نمونه‌های اولیه‌ای معرفی شده اند که هوندا به آن‌ها به عنوان دو مدل از هفت مدل تایید شده توسط این برند ژاپنی، تحت برنامه توسعه خودرو‌های برقی سری صفر جدید اشاره کرده است.
کد خبر: ۱۰۲۴۷

به گزارش کارنا، آینده خودروی برقی برجسته هوندا به صورت دو مدل تقریبا آماده تولید و جدید به نمایش درآمده است که یک شاسی بلند و یک سالون را نشان می‌دهند که سال آینده وارد جاده‌ها خواهند شد.

 هر دوی این مدل‌ها که در CES امسال به نمایش درآمده اند به جای کانسپت، به عنوان نمونه‌های اولیه‌ای معرفی شده اند که هوندا به آن‌ها به عنوان دو مدل از هفت مدل تایید شده توسط این برند ژاپنی، تحت برنامه توسعه خودرو‌ برقی سری صفر جدید اشاره کرده است.

اولین مدلی که عرضه خواهد شد شاسی بلند هوندا صفر است که یک کراس اوور متوسط بوده و در نیمه اول سال ۲۰۲۶ و قبل از ورود به بازار‌های جهانی همچون اروپا و ژاپن، در آمریکا به فروش خواهد رسید. این خودرو از دماغه ظریف و متمایز به همراه طراحی قسمت پشت مربعی شکل و فضای کابین افزایش یافته بهره می‌برد. دید و انعطاف پذیری داخلی، از ویژگی‌های کلیدی در این خودرو هستند در حالی که این مدل جدید به واسطه سنسور‌های سه بعدی، از جدیدترین توسعه در کنترل شاسی‌ها بهره می‌برد.

مدل بعدی که به عنوان پرچم دار سری صفر معرفی شده سالون صفر است که از دماغه‌ای شیب دار و قسمت جلویی برجسته بهره می‌برد که نسخه‌ای پیشرفته از مدل معرفی شده در CES ۲۰۲۴ است. برخی عناصر همچون روشنایی شبه آینه‌ای بی نهایت در قسمت جلو در این مدل حذف شده اند و چراغ‌های جلوی آن ارتقا یافته و ساده‌تر شده اند.

درِ تکی بزرگ مدل کانسپت، در این مدل به یک جفت در معمولی‌تر در هر دو طرف تبدیل شده در حالی که در کابین آن فرمان مینیمالیستی با یک فرمان نیمه جایگزین شده است. قسمت بالای این فرمان حذف شده تا دیدی کامل به سه نمایشگر مقابل راننده فراهم شود که با یک جفت نمایشگر زاویه دار احاطه شده اند که جایگزین آینه‌های کناری شده اند.

هوندا هنوز اطلاعاتی همچون دسترسی و ظرفیت صندوق عقب این خودرو‌ها را اعلام نکرده است و جزئیات نیرومحرکه یا طیف حرکتی تمام برقی آن‌ها نیز مشخص نیست. با این حال، می‌دانیم که پروژه سری صفر هوندا با طیفی از نیرومحرکه‌های چهار چرخ فعال و دیفرانسیل عقب با قدرت‌هایی از ۲۴۱ تا ۴۸۰ اسب بخار ساخته می‌شود که احتمالا برای این دو مدل نیز به کار خواهد رفت.

خط تولید کامل سری صفر به تدریج شامل یک شاسی بلند پایه در جایگاهی پایین‌تر از شاسی بلند صفر، یک شاسی بلند هفت سرنشین بزرگ تر، یک شاسی بلند کامپکت و یک سالون کوچک‌تر در جایگاهی پایین‌تر از صفر سالون خواهد بود.

هوندا از مراسم CES برای معرفی سیستم عامل Asimo OS جدید خود نیز استفاده کرده که در خودرو‌های سری صفر جدید به کار خواهد رفت. به گفته هوندا، این سیستم عامل که نام اولین ربات مشهور هوندا را دارد که در سال ۲۰۰۰ معرفی شد، با استفاده از به روز رسانی‌های هوایی به منظور تضمین عملکرد و خدمات پیشرفته و منطبق با تمایلات و نیاز‌های هر کاربر، سیستم‌های سرگرمی اطلاعاتی، هدایت خودران و کمک راننده خودرو را مدیریت خواهد کرد.

ارسال نظر