
به گزارش کارنا، اخیرا یک موسسه تحقیقاتی رتبه بندی درآمد فروش برندهای خودرویی در بازار خودروهای سواری چین در سال ۲۰۲۴ را منتشر کرده است. بر اساس این رتبه بندی، بی وای دی بار دیگر بیشترین درآمد فروش را داشته است و پس از آن مرسدس بنز و فولکس واگن قرار دارند.
۱۵ برند برتر در زمینه درآمد فروش بازار خودروهای سواری چین به ترتیب بی وای دی، مرسدس بنز، فولکس واگن، تویوتا، بی ام و، تسلا، Aito، لی اتو، هوندا، جیلی، چری، لند روور، بیوک، نیو و چانگان هستند.
برای بی وای دی، میانگین قیمت معامله هر خودرو ۱۶۷۰۰ دلار بوده و نرخ فروش سالانه آن در بازار چین ۳.۴۹ میلیون دستگاه بوده که درآمد فروش ۵۸.۱ بیلیون دلاری را برای آن در پی داشته است.
برای مرسدس بنز، اگرچه نرخ فروش سالانه آن سه برابر کمتر از فولکس واگن با تنها ۷۱۰ هزار دستگاه خودروی فروخته شده بود، میانگین قیمت معامله هر خودرو بالاتر و ۵۹۵۰۰ دلار بوده که در نتیجه، درآمد فروش این برند را به ۴۲.۵ بیلیون دلار رسانده است.
فولکس واگن که در جایگاه سوم قرار گرفته، با میانگین قیمت معامله ۱۹۷۰۰ دلار برای هر خودرو و با نرخ فروش سالانه ۲.۱۳ میلیون دستگاهی به درآمد فروش ۴۱.۹ بیلیون دلاری رسیده است. در عین حال، برای آئودی میانگین قیمت معامله هر خودرو ۴۱ هزار دلار بوده و با فروش ۶۶۰ هزار دستگاه خودرو در بازار چین درآمد فروش آن به ۲۷ بیلیون دلار رسیده است.
همچنین، لازم به ذکر است هر دو برند Aito و لی اتو در بین ۱۰ خودروساز برتر این لیست قرار گرفته اند و از خودروسازان سنتی بازار چین همچون جیلی، چری و چانگان پیشی گرفته اند.
Aito نرخ فروش سالانه ۳۹۰ هزار دستگاهی در بازار چین داشته و میانگین قیمت معامله آن برای هر خودرو ۵۵۵۰۰ دلار بوده که سومین نرخ معامله بالا در این جدول است و درآمد فروش ۲۱.۴ بیلیون دلاری را برای این برند به همراه داشته است.
ارسال نظر