
به گزارش کارنا، فولکس واگن همچنان روی آماده سازی نسل بعدی گلف به عنوان یک مدل تمام برقی کارمی کند. این خودروی برقی جدید که گمان میرود ID گلف نامیده شود زمانی در سال ۲۰۲۸ رونمایی خواهد شد و از اولین خودروهایی خواهد بود که از نسل بعدی پلتفرم SSP فولکس واگن بهره میبرد و دارای ساختار الکتریکی ۸۰۰ ولت برای شارژ سریع، بهره وری بیشتر و قابلیتهای هدایت خودران پیشرفته خواهد بود.
نسل نهم گلف برای اولین بار به یک خودروی برقی تبدیل خواهد شد، اقدامی که هم راستا با استراتژی گستردهتر فولکس واگن برای برقی سازی است. ID گلف جدید در کارخانه اصلی فولکس واگن در ولفسبورگ در کنار دیگر مدلهای مبتنی بر SSP تولید خواهد شد.
جوینت ونچر فولکس واگن با ریویان نقش اصلی در مجموعه فناوریهای ID گلف خواهد داشت. این خودرو به ساختار الکترونیکی مداری جدیدی مجهز خواهد شد که سیستمی با ترکیب تمام کنترلهای نرم افزاری در چند نسخه عملکرد بالا به جای مدولهای مجزا است.
مدیر فنی فولکس واگن، کای گرونیتز، در مورد چگونگی این روش برای کمک به برنامههای نرم افزار قابل ارتقا در مدلهای مختلف توضیح داده است. وی اظهار داشت: "مزیت ساختار مداری آن است که میتوانیم یک، دو یا سه مدار را در یک خودرو قرار دهیم.
خودروهایی با قیمت پایینتر تنها به یک مدار نیاز خواهند داشت در حالی که خودروهای ممتاز بسته به عملکردشان شاید به سه یا چهار مدار نیاز داشته باشند. "
این رویکرد تعریف شده بر اساس نرم افزار برای به روز رسانیهای مبتنی بر فضای ابری مناسب خواهد بود و شبیه به همان چیزی است که اکنون ریویان ارائه میکند. گرونیتز اعلام کرد فولکس واگن این سیستم نرم افزار جدید را قبل از عرضه در ID گلف در خودروی شهری ID Every ۱ تست میکند که در سال ۲۰۲۷ معرفی خواهد شد.
تغییر گلف به پلتفرم SSP پیشرفتهای تکنولوژی عمدهای را به همراه خواهد داشت که شامل ساختار الکتریکی ۸۰۰ ولت است که زمان شارژ بسیار سریعتر از مدلهای ID کنونی را به همراه خواهد داشت. فولکس واگن اعلام کرد نسخههای برقی GTI و گلف R نیز پس از این مدل ارائه میشوند و دارای قدرت بیشتر و دینامیک سواری ارتقا یافته خواهند بود.
ارسال نظر