
به گزارش کارنا، مدیرعامل فولکس واگن، توماس شافر، اعلام کرد فولکس واگن نمیخواهد با خودروهایش مردم را ناامید کند. فعلا به نظر میرسد این خودروساز برای تاریخ و میراث خودروهای خود ارزش قائل است و تمایلی به احیای چیزی ندارد. البته این امر به معنای آن نیست که توسعه محصولات جدیدش شامل کراس اوورها و شاسی بلندهای بیشتر نخواهد بود. اما شافر اعلام کرد این مدلها با نامهای خودروهای شاسی بلند قدیمی این برند عرضه نمیشوند.
وی با اشاره به این امر اظهار داشت سیروکو هرگز به یک شاسی بلند تبدیل نمیشود.
شافر اظهار داشت: "سیروکو مدلی بسیار خاص است. میتوانم چند مدل دیگر را نیز نام ببرم، اما اگر به معنای واقعی بازتابی از دی انای خودروی اصلی را نداشته باشد باید نامی جدید به آن بدهیم و مدل دیگری بسازیم. "
این خبر در زمانی منتشر شده است که برخی خودروسازان برای احیای مدلهای قدیمی به صورت مدلهایی کاملا جدید مورد انتقاد قرار گرفته اند. در این مورد، میتسوبیشی اکلیپس کراس فورا به ذهن میرسد، اما مدلهای دیگری همچون فورد کاپری که یک کوپه فستبک اسپرت بود، اما به عنوان یک کراس اوور احیا شد نیز طرفداران خود را ناامید کرده اند.
شافر اعلام کرد: "اگر چیزی را به نامی که متعلق به آن نیست صدا بزنید باید مراقب باشید. در واقع اگر مدلی را GTI بنامید بهتر است که GTI باشد. این مدل ما است و باید به ماهیت خود نزدیک باشد. "
آخرین باری که فولس واگن سیروکو دیده شد در سال ۲۰۱۷ بود که تولید این هاچ بک سه در متوقف شد. این خودرو در دهه ۱۹۷۰ معرفی شد و در دهه ۱۹۸۰ به عضوی از مدلهای عملکردی فولکس واگن تبدیل شد. این خودرو پس از وقفهای ۱۶ ساله در سال ۲۰۰۸ احیا شد اگرچه فروش آن هیچ وقت قابل توجه نبود. سال گذشته شایعاتی در مورد سیروکوی جدید منتشر شد که احتمالا به عنوان یک خودروی برقی عملکردی جدید ارائه شود. البته این شایعات ضعیف و تا حد زیادی بر اساس حدس و گمان بود.
ارسال نظر