
به گزارش کارنا، تویوتا آماده میشود تا با یک نیرومحرکه برقی شده جدید، خط تولید عملکرد بالای گازو ریسینگ خود را وارد دوره هیبریدی کند و آینده مدلهای عملکرد بالای خود را تضمین کند.
در قلب این نیرومحرکه یک موتور چهار سیلندر توربوشارژ جدید قرار دارد که طراحی شده تا از ساختارهای هیبریدی شارژی و هیبریدی متعادل پشتیبانی کند. مهندسان تویوتا در حال تست نسخهای ۲.۰ لیتری از این موتور در GR یاریس M کانسپت هستند و آن را توسعه میدهند تا برای مدلهای تولیدی آینده به کار ببرند.
یکی از مهندسان GR، هیرویوکی یامادا، اعلام کرد هیبریدی سازی مدلهای GR به تویوتا کمک میکند تا سطح عملکرد را حفظ کرده و در عین حال بهره وری را ارتقا دهد. یامادا اظهار داشت: "ما میتوانیم از نیرومحرکه هیبریدی برای خودروهای آینده استفاده کنیم". وی افزود این نیرومحرکه جدید میتواند هم در موتوراسپرت و هم در سطح خودروهای مصرفی به کار رود.
در حالی که تویوتا هنوز جزئیات فنی این نیرومحرکه را اعلام نکرده است، گفته میشود این سیستم هیبریدی جدید قدرتی در حدود ۴۰۰ اسب بخار خواهد داشت که عملکرد بسیار بالاتری نسبت به مدلهای GR کنونی را به همراه دارد.
یکی از بزرگترین ذینفعان این نیرومحرکه جدید میتواند نسل دوم نسخههای GR یاریس و GR کرولا باشد که اکنون از یک موتور ۱.۶ لیتری توربوشارژ سه سیلندر با قدرت ۲۷۶ اسب بخار بهره میبرند. نسخهای هیبریدی شده با موتور ۲.۰ لیتری توربوی چهار سیلندر جدید میتواند قدرت بسیار بیش تری تولید کند در حالی که با استانداردهای آلایندگی جهانی نیز سازگار است.
GR سوپرا نیز میتواند از این ساختار هیبریدی بهره ببرد. نسخه ممتاز کنونی سوپرا قدرت ۳۸۲ اسب بخار از موتور توربوشارژ شش خطی گرفته شده از بی ام و دارد. GR۸۶ میتواند گزینه دیگری برای دریافت این نیرومحرکه باشد اگرچه تویوتا باید این مدل را اصلاح کند تا بتواند یک موتور خطی را بپذیرد چرا که اکنون از موتور باکسر سوبارو بهره میبرد.
ارسال نظر