
به گزارش کارنا، در حالی که خودروهای برقی و هیبریدی شارژی، بازار را به خود اختصاص داده اند، آینده گیربکسهای دستی در تاریکی قرار دارد.
سیستمهای کمک راننده پیشرفته و تجهیزات ایمنی مدرن برای گیربکسهای اتوماتیک بهینه شده اند و آنها را به گزینهای منتخب تبدیل کرده اند. همچنین، خودروسازان سادهتر کردن نسخهها با حذف گیربگسهای دستی را مقرون به صرفهتر میدانند.
با این حال، بی ام و هنوز آماده حذف گیربکسهای دستی نیست. سیلویا نیوباور، معاون مشتری، برند و فروش در بی ام و M اعلام کرد هنوز هیچ چیز برای همیشه حذف نشده است. وی اظهار داشت در ایالات متحده رانندگی با گیربکسهای دستی هنوز به عنوان شرحی از یک سبک زندگی محسوب میشود.
علیرغم این ادعا، اکثر مدلهای M اکنون اتوماتیک هستند. شاسی بلندهای M، M۵ و M۸ تنها با دو پدال ارائه میشوند. حتی در M۲، M۳ و M۴ انتخاب گیربکس دستی شش سرعته به معنای قربانی کردن قدرت است. همچنین، نسخههای xDrive اختصاصا اتوماتیک هستند.
M۲ چهار چرخ فعال جدید که برای سال آینده عرضه میشود تنها با گیربکس اتوماتیک هشت سرعته عرضه خواهد شد. با این حال، این امر به معنای پایان دوره ساخت نسخه دستی دیفرانسیل عقب آن نخواهد بود.
در حالی که بی ام و هنوز گیربکسهای دستی را ارائه خواهد کرد، نیوباوراظهار داشت که آینده این گیربکسها به کانسپت و کلاس بستگی دارد. ماهیت نسل بعدی M۳ G۸۴ که گمان میرود در سال ۲۰۲۸ رونمایی شود هنوز مشخص نیست. همچنین گمان میرود M۲ کنونی تا سال ۲۰۲۹ به تولید برسد، اما مشخص نیست که گیربکس دستی تا پایان دوره تولید برای آن ارائه میشود یا خیر.
فعلا طرفداران بی ام و میتوانند از گیربکسهای دستی لذت ببرند، اما آینده طولانی مدت گیربکسهای دستی در هالهای از ابهام قرار دارد.
ارسال نظر