
به گزارش کارنا، نیسان در تلاش است تا جان تازهای به پیکاپ متوسط فرانتیر بدهد. این خودروساز تایید کرده است که تصمیم دارد یک مدل هیبریدی شارژی را تا سال ۲۰۲۸ به خط تولید این وانت اضافه کند. این خودروساز همچنین تصمیم دارد فرانتیر و ناوارا را به یک مدل تبدیل کند که پیکاپی در سایز مشابه است که در خارج از آمریکای شمالی به فروش میرسد.
مدیر ارشد برنامه ریزی نیسان در آمریکا، Ponz Pandikuthira، در مورد آینده فرانتیر گفت: "این خودرو برای آن که نسل جدیدش منطقی و سازگار باشد باید برقی شود. "
یک نیرومحرکه هیبریدی شارژی منطقیترین راه کار برای مدلی همچون فرانتیر است چرا که بهره وری را افزایش داده و بدون از بین بردن طیف حرکتی، قدرت کشش و توان، تجربه سواری را ارتقا میبخشد.
Pandikuthira افزود: "به نظر من برای حفظ تمام ویژگیهای این خودرو، نیرومحرکه هیبریدی شارژی میتواند راه کاری مناسب باشد و ما روی آن کار میکنیم. "
فرانتیر به تازگی برای ۲۰۲۵ یک به روز رسانی در نیمه دوره تولید داشته و به دماغهای جدید، ارتقای کابین با نمایشگر لمسی بزرگتر و قابلیت کشش بیشتر مجهز شده است. در حال حاضر، تنها یک نیرومحرکه شامل موتور ۳.۸ لیتری دمش طبیعی V۶ با قدرت ۳۱۰ اسب بخار و گشتاور ۳۸۰ نیوتون متر برای این خودرو ارائه میشود.
یک نیرومحرکه هیبریدی شارژی میتواند به فرانتیر کمک کند تا با مدلهایی همچون تویوتا تاکوما رقابت کند که نیرومحرکه هیبریدی i-Force Max با قدرت ۳۲۶ اسب بخار و گشتاور ۶۳۰ نیوتون متر دارد. اما این مدل تا سال ۲۰۲۸ عرضه نخواهد شد.
فرانتیر تنها پیکاپ متوسطی نیست که نیسان میسازد. ناوارا نیز در مکزیک برای بازارهایی همچون آمریکای جنوبی و بخشهایی از آسیا ساخته میشود. Pandikuthira معتقد است امکان ترکیب این دو مدل روی یک پلتفرم جهانی وجود دارد. وی گفت: " در حالت ایده آل، ما میخواهیم یک راه حل همگرایی جهانی داشته باشیم. "
به گفته او، این پلتفرم اشتراکی کاملا جدید خواهد بود و برای پشتیبانی از نیرومحرکههای احتراق داخلی و هیبریدی بسته به نوع بازار طراحی شده است.
مشخص نیست که چنین پلتفرمی کی به تولید میرسد، اما با توجه به این که فرانتیر کنونی تا سال ۲۰۲۸ هفت ساله میشود جای تعجب نیست اگر در کنار نیرومحرکه هیبریدی این خودرو معرفی شود.
ارسال نظر