
به گزارش کارنا، تاخیر شرکتهای خودروساز در تحویل خودرو این روزها به یکی از دغدغههای جدی خریداران خودرو تبدیل شده و موجی از شکایات مشتریان را به دنبال داشته است؛ مشتریانی که ماهها در انتظار دریافت خودروهای خود بوده و به دلیل بلاتکلیفی امیدی به تحویل به موقع خودرو ندارند.
به نظر میرسد نبود نظارت جدی از سوی وزارت صمت و صدور مجوز فروش خودرو برای شرکتهای خودروسازی که خود را ملزم به ایفای تعهدات قبلی خود به مشتریان نمیدانند بر حجم نارضایتیها در این بخش افزوده است.
علی کشوری، سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعدد شکایات متقاضیان خرید خودرو از تاخیر شرکتهای خودروساز داخلی و مونتاژی در تحویل خودرو اظهار داشت: متاسفانه خلف وعده شرکتهای خودروساز در تحویل به موقع خودرو به مشتریان و عدم پرداخت خسارت تعیین شده در صورت تاخیر در تحویل منجر به افزایش شکایات در این بخش شده است.
وی در گفتگو با خبرنگار کارنا ادامه داد: بارها در کمیسیون اصل ۹۰ با انواع شکایات در رابطه با تاخیر در تحویل خودرو و همچنین کوتاهی در ارائه تسهیلات به متقاضیان نوسازی خودرو از محل صندوق وزارت صمت مواجه بودیم که این موضوع از عدم نظارت جدی وزارت صمت در این حوزه حکایت دارد.
نماینده مردم جویبار، سوادکوه و قائمشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در واقع ضعف نظارتی وزارت بر عملکرد شرکتهای خودروسازی موجب ترک فعل خودروسازان در تحویل به موقع خودرو به مشتریان شده است.
کشوری با تاکید بر اینکه این موضوع را در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس پیگیری خواهیم کرد، اذعان داشت: شرکتهای خودروسازی که خودروهای پیش فروش شده خود را در موعد مقرر به مشتریان تحویل نمیدهند به هیچ عنوان نباید حق دریافت مجوز برای شرکت در طرحهای فروش جدید را داشته باشند و قطعاً کمیسیون اصل ۹۰ این موضوع را از طریق وزارت صمت پیگیری خواهد کرد.
ارسال نظر