
به گزارش کارنا، شاسی بلندهای بزرگ یک تجارت پرسود هستند و بی ام و به تازگی تایید کرده است که بزرگترین شاسی بلندش یعنی X۷ برای یک نسل جدید باز خواهد گشت.
این بیانیه که اطلاعات زیادی را ارائه نمیدهد طی نشست نتایج مالی بی ام و در سه ماهه ابتدایی سال اعلام شد و این خودروساز اعلام کرد برای تحقیقات و توسعه خط تولید جدید Neue Klasse و مدلهای جایگزین بی ام و X۵ و بی ام و X۷ متحمل هزینه شده است.
مدتی بود که گفته میشد X۵ با مدل نسل پنجم خود سال آینده باز میگردد و نمونههایی از آن نیز در حال تست با عناصر طراحی الهام گرفته از کانسپتهای Neue Klasse بی ام و دیده شده بودند. اما این اولین بار است که نسل دوم X۷ تایید شده و هنوز نمونههای آن در حال تست جادهای دیده نشده اند.
گمان میرود X۷ که احتمالا در سال ۲۰۲۷ معرفی میشود همچون X۵ جدید که قرار است در سال ۲۰۲۶ عرضه شود از پلتفرم CLAR کنونی بی ام و بهره خواهد برد. این پلتفرم با هر دو نیرومحرکه احتراق داخلی و تمام برقی سازگاری دارد. در حالی که بی ام و هنوز اعلام نکرده X۷ جدید نسخهای تمام برقی نیز خواهد داشت، این خودروساز آلمانی نام iX۷ را به ثبت رسانده است.
البته با توجه به این که بی ام و در پی ساخت نسخههای برقی از مدلهای اصلی خود است، iX۷ تمام برقی خیلی غافلگیرکننده نخواهد بود. برنامه Neue Klasse شامل معرفی iX۳ هم سایز X۳ و پس از آن i۳ تمام برقی سری ۳ و سپس i۱ برقی سری ۱ خواهد بود.
ممکن است قطعات برقی iX۷ از i۷ گرفته شوند. نیروی i۷ که از زیرساختار CLAR بهره میبرد از یک باتری ۱۰۵.۷ کیلووات ساعت با سه خروجی قدرت متفاوت تامین میشود که شامل تک موتور دیفرانسیل عقب ۴۴۹ اسب بخاری، دو موتور چهار چرخ فعال ۵۳۷ اسب بخاری و دو موتوره ۶۵۰ اسب بخاری است.
با توجه به این که X۷ یک شاسی بلند است، گمان میرود تنها ساختارهای دو موتوره چهار چرخ فعال برای آن ارائه شوند.
ارسال نظر